محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر بر اثر کرونا

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، به گفته محققان، کووید 19 منجر به مرگ یک نفر از بین هر 133 مبتلا می شود.

محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر بر اثر کرونا

گیدیون میروویتز-کتز از دانشگاه ولوونگانگ و دکتر لئا مرون از دانشگاه جیمز کوک در استرالیا این تحقیق را انجام داده اند. آنها درفضای آنلاین مطالعات انگلیسی زبان از سراسر جهان را جستجو کردند که نرخ مرگ و میر در آنها اشاره شده بود.

این دو محقق مطالعاتی را در نظر گرفتند که بیماران کووید 19 در آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، چین، ژاپن، فرانسه و کشتی تفریحی دیاموند پرنسس را بررسی کرده بود.

آنها اطلاعات مربوط به 13 پژوهش جهانی را درباره محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر ویروس کرونا بررسی کردند و متوجه شدند این شاخص 0.75 درصد است.

با این احتساب کووید 19، هفت و نیم بار مرگبارتر از آنفلوانزا است. ارقام به دست آمده در این پژوهش با آمار نیویورک همخوانی دارد. در این شهر تست تصادفی آنتی بادی نشان داد یک چهارم جمعیت 8 میلیونی آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به عبارت دیگر مرگ 16 هزار نفر در نیویورک نشان دهده نرخ مرگ و میر 0.79 درصدی است.

پژوهش هایی مشابه در مقیاس کوچک تر در فنلاند، آلمان، سوئد و آمریکا اجرا شده که نشان می دهد نرخ واقعی مرگ ومیر بین 0.19 تا 0.79 درصد است.

نرخ واقعی مرگ ومیر این ویروس احتمالاً تا زمان انتها همه گیری و آمار کشورها درباره تعداد افراد مبتلا و بهبود یافته از آن، مشخص نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 503

به "محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاسبه نرخ واقعی مرگ و میر بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید