مدل اتاق نشیمن ایرانی و راه های تزیین دکوراسیون فضاهای کوچک

به گزارش تور فرانسه، در تزیین دکوراسیون اتاق نشیمن کمتر موضوعاتی مهم تر از افزایش حداکثری فضا وجود دارد. اتاق نشیمن ایرانی هم از این قاعده مسثتنی نیست از آنجایی که در بیشتر خانه های ما ایرانی ها مبلمان حجیم و بزرگ قرار گرفته، فضای رفت و آمد و زندگی در اتاق نشیمن نسبت به مکان های دیگر سخت تر شده است. واقعا چه دلیلی دارد که برای نشیمن کوچک خود از مبل های حجیم راحتی استفاده کنید یا اینکه میز جلو مبلی بزرگ با دکوری های زیاد در اطراف مانند بوفه را قرار بدهید؟! مبلمان همیشه باید متناسب با فضا انتخاب شود، قبل از خرید باید حتما به مقدار گیری فضای موجود در اتاق پرداخته و برای سانت سانت فضا برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

مدل اتاق نشیمن ایرانی و راه های تزیین دکوراسیون فضاهای کوچک

برای افزایش حدبیشتری مقدار فضا، حتی الامکان وسایلی که انتخاب می کنید باید چیزی بیش از یک کار را انجام بدهند. مثلا میز تلویزیون باید همراه با قفسه های دیواری و زمینی زیاد باشد یا اینکه میز جلو مبلی دارای فضایی برای پنهان سازی لوازم باشد. استفاده از چنین ایده های بسیار آسان است فقط کافی است با لوازم مناسب برای این کار آشنا شوید. عکس هایی که در این مطلب مشاهده خواهید کرد همگی برای اتاق نشیمن ایرانی بسیار کارآمد خواهد بود طوریکه علاوه بر زیبایی، کارایی بسیار بالایی هم بهمراه خواهند داشت. برای آشنایی بیشتر لطفا تا سرانجام همراه ما باشید.

همینکه بتوانید چیدمان اتاق نشیمن را از بهم ریختگی و شلختگی دور نگه دارید خود به خود فضا هم کارآمدتر و بزرگتر دیده خواهد شد. برای اینکار نیاز به قفسه ها و فضای نگهداری متعدد دارید. شکل های زیر نشان می دهد که چگونه یک اتاق نشیمن باید به شیوه ای درست با قفسه ها و فضای نگهداری متعدد تزیین شود. معمولا میز تلویزیون و یونیت های قرار گرفته در اطراف تلویزیون فرصت خوبی برای نصب قفسه و باکس اتاق نشیمن فراهم می کند. چنین وسایلی هم دکوری هستند و هم کاربردی.

اگر می خواهید یک اتاق نشیمن ایرانی اصیل و بسیار شیک داشته باشید، حضور عناصر چوبی در دکوراسیون الزامی است. دکوراسیون خانه های ایرانی اغلب از طرح های گرم و کلاسیک استفاده می کند و در نتیجه هیچ چیز مانند چوب نمی تواند این حس را در فضا ایجاد کند. قرار دادن یونیت های دیواری اطراف میز تلویزیون یکی از بهترین قسمت هایی است که می شود عناصر چوبی طبیعی را به نمایش گذاشت. البته چوب فقط مخصوص سبک کلاسیک نیست، نشیمن های مدرن ایرانی هم می توانند این ماده بی نظیر را به راحتی با وسایل مدرن خود ترکیب کنند.

فرش عنصر بسیار مهم دیگر در تزیین دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی است. فرش فرصت بسیار مناسبی برای آوردن رنگ های مجذوب کننده و قوی به دکوراسیون است. از آنجایی که دکوراسیون نشیمن های مدرن تک رنگ بوده و عمدتا سرد و بی روح هستند، اضافه کردن یا تخته فرش اصیل ایرانی در رنگ قرمز و آبی می تواند فضا را بشدت خواستنی و گرم نشان دهد. البته ترکیب دو سبک مدرن و آنتیک در اتاق نشیمن هم یک ایده بسیار عالی است. شکل زیر نشان می دهد که پهن کردن فرش آنتیک جلوی مبلمان مدرن چقدر می تواند زیبا دیده شود.

اگر اتاق کوچکی دارید باید در انتخاب هر وسیله ای آگاه و البته خلاقانه عمل کنید. فکر خود را محدود به طرح های دیده شده در گوشه و کنار نکنید و دائم درباره برنامه و نحوه چیدمان خود فکر کنید تا به ایده های بهتری برسید. در تزیین اتاق نشیمن آنقدری که به فضای کف و روی زمین توجه می شود به دیوارها و فضای عمودی توجهی نمی شود. دکوری های دیواری نه تنها فضایی از سطح زمین اشغال نمی کنند بلکه با مرتب نشان دادن دکوراسیون، فضا را باز، آزاد و دعوت کننده هم نشان می دهد.

تم رنگی اناق نشیمن ایرانی بهتر است شاد و برجسته انتخاب شود. بیشتر خانه های ما ایرانی ها به رنگ ساده سفید گچی یا دیگر رنگ های خنثی مانند کرم است. اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای تزیین اتاق نشیمن بپردازید استفاده از استیکرهای رنگی طرح دار یا حتی اضافه کردن کوسن و بالشتک های رنگارنگ بروی مبل راحتی بسیار موثر خواهد بود. این عناصر خیلی عالی رنگ های شاد را به دکوراسیون نشیمن اضافه می کند، شکل زیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد، بعلاوه رنگ موکت قرمز هم باعث شده یک هارمونی جالب در این اتاق نشیمن قرمز سفید ایجاد شود.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل بسیار مجذوب کننده در آپارتمان های امروزی

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا همراه با عکس

30 نمونه دکوراسیون پذیرایی کوچک خاص در خانه مدرن و امروزی

دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی شیک و مدرن بهمراه عکس

در ادامه سایر مدل های اتاق نشیمن ایرانی را مشاهده می فرمایید:

اتاق نشیمن ایرانی

منبع: اتاق
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1303

به "مدل اتاق نشیمن ایرانی و راه های تزیین دکوراسیون فضاهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل اتاق نشیمن ایرانی و راه های تزیین دکوراسیون فضاهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید