مراسم ازدواج در کشور چین

به گزارش تور فرانسه، موفقیت در آزمون سلطنتی، ازدواج و تولد پسر سه لحظه بزرگ در زندگی مردم چین از دوران باستان تا به حال است. دوره کامیابی و حتی شهرت مرد در کشور چین به ازدواج وابسته بود. در سمت خانواده زن نیز ازدواج به معنای این بود که پدر و مادر برای مدت طولانی نمی‌توانند فرزند خود را ببینند. برای آشنایی با رسوم ازدواج در کشور چین این مقاله را تا آخر بخوانید.

مراسم ازدواج در کشور چین

مراسم ازدواج در کشور چین شامل سه نامه و شش رسم می‌شود که در زیر به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم:

نامه نامزدی، نامه هدیه‌ای که به همراه لیست هدایا تهیه می‌شد و نامه ازدواج که در روزی که داماد، عروس را به خانه خود می‌برد تهیه می‌شد از نامه‌های این مراسم مهم در کشور چین هستند. همانطور که قبلا ذکر کردیم مراسم ازدواج در کشور چین شامل 6 رسم می‌باشد که در زیر به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

فرستان معرف ازدواج

معرف ازدواج با پسر مقابل برای خواستگاری به خانه دختر می‌رفت. رسم بر این بود که اولین باری که رابط ازدواج به ‌مراسم خواستگاری می‌رفت به خوبی پذیرایی نمی‌شد و زمان پذیرایی و تقدیم هدایای او برای زمانی بود که ازدواج صورت می‌گرفت. این رسم باعث شده بود که زوجین قبل از ازدواج همدیگر حتی نمی‌دیدند.

تطبیق تاریخ تولد

پس از دانستن نام و تاریخ تولد دختر، خانواده پسر به سراغ یک طالع ‌بین رفته و از او درخواست می‌کردند تا پیش‌بینی کند این دختر مناسب پسر آن‌ها است یا نه؟ در این مرحله از رسوم ازدواج طالع ‌بینی و موقعیت ستارگان در فرهنگ چینی نقش بزرگی را ایفا می‌کرد. بعد از تائید دختر از طرف پیشگو، رابط ازدواج هدیه‌ای را برای والدین دختر می‌برد و به آن‌ها خبر می‌داد که فرایند ازدواج می‌تواند ادامه پیدا کند.

ارائه هدیه عروسی

این رسم پر اهمیت‌ترین رسم در میان تمامی رسوم خواستگاری بود. در این رسم هدیه‌های فراوانی به دختر می‌دادند تا محبت و احترام خود را به دختر و خانواهد او نشان دهند.

انتخاب تاریخ عروسی

خانواده پسر از طالع‌بین درخواست می‌کنند تا براساس کتاب‌های ستاره‌ شناسی، تاریخی که مساعد و مناسب می‌باشد را برای انجام مراسم عروسی تعیین نماید.

انجام مراسم عروسی

مراسم عروسی با ملاقات کردن داماد و همراهان او با عروس آغاز می‌شد. پیش ‌از این روز، خانواده دختر باید جهیزیه دختر را به خانه پسرمی‌فرستاد. جهیزیه نشان‌ دهنده وضعیت اجتماعی و ثروت خانواده دختر بود و در خانه پسر جهیزیه را به نمایش می‎گذاشتند. در روز عروسی طبق رسوم ازدواج چینی، عروس لباس قرمز به تن می‌کند. برای آشنایی با فرهنگ مردم چین به شما توصیه می‌کنیم با تور چین قیمت همراه شوید.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 223

به "مراسم ازدواج در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم ازدواج در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید