با معبد هفائستوس در یونان آشنا شوید

به گزارش تور فرانسه، معبد هفائستوس (Temple of Hephaestus)، یکی از برترین جاذبه های شهر آتن در تور جزایر یونان با کشتی کروز است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

با معبد هفائستوس در یونان آشنا شوید

سال ساخت معبد هفائستوس به سال 449 پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. رهبر سیاسی آن زمان آتن به نام پریکلس Pericles دستور ساخته شدن این معبد را صادر نمود. از طراح و پیکر تراش این معبد باستانی اطلاعات دقیقی وجود نداشته، اما می‌توان به یقین اعلام نمود او اولین شخصی در آتن بوده که سازه‌ای درست شده از سنگ مرمر را تحویل پادشاه داده است. 2 سال بعد از مطرح شدن این موضوع، معبد پارتنون Parthenon نیز از سنگ مرمر ساخته شد که به شما توصیه می‌کنیم با تور کشتی کروز به بازدید آن بروید. 

Theseum نام دیگری از این معبد در شهر آتن است که علت نامگذاری آن، به دلیل مدفون شدن استخوان‌های قهرمان یونان Theseus می‌باشد اما این نظریه چندان درست نبوده و به نظر نمی‌رسد چرا که کاوشگران استخوان‌های Theseus را در نزدیکی آکروپلیس پیدا کرده اند. در قرن هفتم میلادی نام این معبد به کلیسای سنت جورج آکاماس Church of St. George Akamas تغییر پیدا می‌کند، در همین زمان کار توسعه و شکل‌دهی به کلیسا نیز آغاز می‌گردد. در اوایل قرن 19 میلادی این کلیسا باز هم تغییر نکرد و به یک آرامگاه برای دفن و برگزاری مراسم برای درگذشتگان پروتستانی و افرادی که در جنگ استقلال یونان کشته شده‌اند، مبدل گردید. در سالهای 1834 تا 1930 بازهم این مکان تغییر کاربری پیدا کرد و به موزه باستانی تبدیل گردید. تور کشتی کروز یونان بدون ویزا فرصتی عالی برای بازدید از جاذبه‌های کشور یونان است.

در افسانه یونانی هفائستوس Hephaestus خدای یونانی آتشفشان‌ها بوده و تنها خدایی در یونان است که یکی از پاهای آن لنگ میزده و به عنوان یک آهنگر توانمند نیز شناخته شده است که طبق اطلاعات کتاب ایلیاد، کار ساخت زره آشیل ضد ضربه و سم بوده و به دست او انجام شده است.

دربرخی از کتب تاریخی آمده است که معبد آتنا Athena Ergane نیز در کنار این معبد قرار دارد. آتنا الهه حامی شهر و حامی صنایع دستی که مردم با مشقت آنها را درست می‌نمود نیز بوده است. تور کشتی کروز بدون ویزا پر از جاذبه برای بازدید بوده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 248

به "با معبد هفائستوس در یونان آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با معبد هفائستوس در یونان آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معبد هفائستوس در یونان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید