معرفی فرودگاه گاتویک لندن

به گزارش تور فرانسه، آشنایی با فرودگاه گاتویک لندن

یکی از شلوغ ترین فرودگاه های انگلیس و حتی دنیا، فرودگاه گاتویک لندن (Gatwick Airport) است. این فرودگاه بی شک از پر رفت وآمد ترین فرودگاه های دنیا، چه از نظر حضور مسافرین و چه از نظر پرواز هواپیماهای مختلف است وساعتی آرام را بر خود نمی بیند. باورتان می گردد که در آوریل سال 2017 به وسیله این فرودگاه، 400 میلیون مسافر جا به جا شده اند؟ در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم فرودگاه گاتویک لندن را آنالیز کنیم.

معرفی فرودگاه گاتویک لندن

اطلاعات و تاریخچه فرودگاه گاتویک لندن

فرودگاه گاتویک لندن که یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا نیز محسوب می گردد، در سال 1920 در قسمت جنوب شرقی شهر لندن ساخته شد. جالب است بدانید که تا سال 1933 این فرودگاه تنها برای مقاصد تجاری فعالیت می نموده است و کاربری دیگری نداشته است. در واقع این گونه می توان گفت که تا 10 سال بعد از ساخت این فرودگاه کاربری مسافربری پیدا نموده است. فرودگاه بین المللی گاتویک، در حال حاضر در دست توسعه و بازسازی قرار گرفته است و قرار است بسیار فعال تر و شلوغ تر از حال حاضر خود گردد! گاتویک در حال حاضر جزء فرودگاه های تک بانده دنیا است ولی در طی همین برنامه توسعه این فرودگاه، قرار است باند دوم این فرودگاه نیز به زودی ساخته گردد. در واقع این فرودگاه پس از فرودگاه بمبئی در کشور هند، بزرگ ترین فرودگاه تک باندی دنیا با داشتن 2 ترمینال مجزا به شمار میرود.

البته این فرودگاه یک باند فرعی به عرض 2500 متر دارد اما تنها در مواقعی که باند اصلی تعطیل و غیر فعال است، مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر ترافیک مسافری، در میان فرودگاه های دنیا، فرودگاه گاتویک در جایگاه 25 و از لحاظ جا به جایی مسافران بین المللی در مقام 7 دنیا است. فرودگاه گاتویک در کنار هیترو قرار گرفته است و به همین دلیل هم بیشتر افراد به اشتباه فکر می کنند که این فرودگاه یکی از ترمینال های فرعی فرودگاه هیترو لندن است! در صورتی که این باور بسیار اشتباه بوده و همانطور که بالا تر اشاره کردیم، این فرودگاه از بزرگ ترین و پر رفت وآمد ترین فرودگاه های دنیا است. قابل ذکر است که در این فرودگاه، دوره های آموزش هوانوردی نیز بر گزار می گردد. بیشترین شهر هایی که به فرودگاه گاتویک پرواز داشته اند، شهر های دوبلین، بارسلون و مالاگا بوده اند.

بسیاری از هواپیمایی هایی که نمی توانند حق فرود به فرودگاه هیتروی لندن را کسب کنند، در گاتویک به زمین می نشینند. در این فرودگاه به طور میانه در طول شبانه روز، 55 هواپیما پرواز می کنند. بعضی از خطوط هواپیمایی اصلی این فرودگاه عبارتند از: بریتیش ایر ویز(British Airways)، ارایان ایر(Ryanair)، خطوط هواپیمایی سیاره کوچک(Small Planet Airlines)، ترکیش ایر ویز(Turkish Airlines)، ووئلینگ (Vueling) که در ترمینال جنوبی پروازهایشان انجام می گردد. پرواز های شرکت های هواپیمایی ایزی جت(easyJet)، امارات(Emirates)، تی یو آی ایرویز(TUI Airways) و ویرجین آتلانتیک(Virgin Atlantic) در ترمینال شمالی به زمین می نشینند.

نام فرودگاه گاتویک لندن: Gatwick Airport

کد یاتا: LGW

کد ایکائو: EGKK

وب سایت رسمی فرودگاه گاتویک لندن: www.gatwickairport.com

اطلاعات فرودگاه گاتویک

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 62 متر

ترمینال: 2 ترمینال شمالی و جنوبی

ترمینال های فرودگاه گاتویک لندن

ترمینال های فرودگاه گاتویک با یکدیگر در حدود 1 کیلومتر فاصله دارند. در ترمینال شماره 1، یک پل ارتباطی وجود دارد که به مسافران اجازه می دهد دسترسی آسان تری به خروجی داشته باشند.

ترمینال شمالی: این ترمینال 2 طبقه است و مسافران در طبقه دوم این ترمینال قرار جای می گیرند. در این ترمینال مغازه ها و فروشگاه های بسیاری وجود دارد و مسافران این ترمینال می توانند در هنگام انتظار برای پرواز خود از این فروشگاه ها خرید کنند. گیت ها در قسمت جنوبی سالن واقع هستند. گیت مسافران داخلی و بین المللی با هم فرق دارد.

ترمینال جنوبی: در این ترمینال، سالن های انتظار به یکدیگر متصل می شوند. تمامی مسافرین به قسمت جنوبی برای آنالیز هویت و امنیت به طبقه بالا عزیمت می کنند. سالن انتظار پرواز در طبقه فوقانی سالن قرار گرفته است. سالن شماره 1 این ترمینال بسیار شلوغ است و معمولا مسافران از قبل آن را رزرو می کنند! از سالن این ترمینال تا به خروجی، پیاده روی نسبتا طولانی وجود دارد.

راه های دسترسی به فرودگاه گاتویک

قطار: فرودگاه گاتویک اولین فرودگاهی در انگلیس است که مسافرت های هوایی و زمینی را با یکدیگر ترکیب نموده است. این فرودگاه یک ایستگاه راه آهن در ترمینال جنوبی خود دارد. این ایستگاه در خط اصلی لندن به برتون واقع شده است. شما می توایند از ایستگاه قطار هواپیمایی گتویک(Gatwick Airport train station) برای رسیدن به پل لندن، سنت پاپانکراس، برایتون، ساوتهمپتون، ایستبورن، هاستینگز و دیگر نقاط موجود سفر کنید. با گاتویک اکسپرس(Gatwick Express) نیز می توانید با یک قطار سریع و بدون توقف، به مرکز شهر لندن بروید. این قطار ها از ساعت 5 صبح تا 11:45 دقیقه ظهر به مقصد ایستگاه لندن و از ساعت 5:50 دقیقه تا 1:354 دقیقه ظهر به سمت به مقصد های دیگر، سفر های بدون توقف خود را انجام می دهد.

تاکسی: تاکسی هایی که در این فرودگاه قرار دارند، همگی خصوصی هستند و ممکن است کرایه بسیار زیادی از شما دریافت کنند. شما در صورت دلخواه می توانید از از شرکت های تاکسیرانی همانند؛ رودرانر، ماشینه های هواپیمایی انگلیس و ماشین های جنوب درخواست تاکسی کنید.

اتوبوس: شرکت حمل و نقل ملی انگلیس برای گاتویک و مرکز شهر اتوبوس های فراوانی دارد. می توانید از اتوبوس های این شرکت و یا اتوبوسرانی مگاباس برای تمامی نقاط شهر لندن بهره ببرید.

امکانات فرودگاه گاتویک لندن

  • این فرودگاه دارای یک اتاق عبادت برای مسافران است که تمامی ادیان می توانند به آن وارد شده و از آن استفاده کنند.
  • برای بچه ها و مادران محوطه ای مخصوص در نظر گرفته شده است که با دارا بودن همه امکانات مخصوص، برای آسایش حال این دسته از مسافران گام موثری برداشته است.
  • در اطراف فرودگاه و بعلاوه داخل آن، هتل های مختلفی با درجه های مختلف و امکانات متنوعی قرار گرفته است.
  • برای بچه ها و نوجوانان، تجهیزات و وسایل بازی های رایانه ای قرار گرفته است.
  • یک مرکز کنفرانس در این فرودگاه وجود دارد که در آن کنفرانس های مختلفی از هر رشته ای، برگزار می گردد.
  • برای تردد افراد با شرایط جسمانی خاص، تجهیزات لازم در تمامی فرودگاه قرار گرفته است.
منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1596

به "معرفی فرودگاه گاتویک لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه گاتویک لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید