مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

به گزارش تور فرانسه، مایکل کورتیز کارگردان مجاری-آمریکایی فیلم سینمایی کازابلانکا و تعدادی از بازیگران این فیلم از جمله افرادی بودند که در عالم واقع از شر آزار و اذیت نازی ها به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. ترکیب بسیاری از عناصر، شخصیت ها و موضوعات جذاب درون فیلم این اثر سینمایی را به فیلمی فراموش نشدنی برای تمام زمان ها تبدیل نموده است.

مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

جورج سی اسکات با ایفای نقشی پرقدرت، کاریزماتیک و فوق العاده موثر عملکرد درخشانی ارایه داد و یک تنه در پیروزیت فیلم نقشی گسترده ایفا کرد. فرانسیس فورد کاپولا نویسندگی این اثر سینمایی را به عهده داشته و تاثیر قلم او را در کیفیت فیلم نباید نادیده گرفت. پاتن در سال 1971 برنده هفت جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

چه از فیلم خوش تان بیاید و چه نسبت به آن نگاهی انتقادی داشته باشید نمی توانید منکر ویژگی های تاثیرگذار آن باشید. این فیلم یکی از تاریک ترین بخش های جنگ را از دل صدها و هزاران داستان تلخ بیرون می کشد، کیفیتی فلسفی و پر رمزوراز دارد و هم زمان داستانی خشن را روایت می نماید.

خط باریک سرخ نسبت به سایر فیلم هایی که درباره جنگ ساخته می شوند جنبه های ذهنی عمیق تری دارد. دوربین در این اثر نگاهی تحلیلی دارد و همچون بسیاری از آثار مالیک سوالاتی در ارتباط با مرگ و معنای زندگی را مورد آنالیز قرار می دهد. از نظر فلسفی فیلم درباره زیبایی طبیعت، نگرش مسامحه کار انسان و روحیه بقاخواهانه بشریت است.

منبع مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند

انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1383

به "مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 25 فیلم درباره جنگ جهانی دوم که همه باید ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید