مهمترین جاذبه های دیدنی ایروان؛ مرکز ارمنستان، عکس

به گزارش تور فرانسه، ایروان، مرکز ارمنستان، یکی از شهرهای توریستی محبوب است که در سال های اخیر، روز به روز محبوب تر می گردد. گردشگران زیادی از سراسر جهان برای تماشا آثار تاریخی و فرهنگی این شهر به ارمنستان سفر می نمایند. ایروان، عظیم ترین شهر ارمنستان، جاذبه های متنوع و متعددی دارد. علاوه بر این، ایروان یکی از قدیمی ترین منطقه ها مسکونی جهان است در نتیجه، هواداران فرهنگ و تاریخ، بدون شک از سفر به این شهر و بازدید از جاذبه های متنوع آن لذت می برند. انواع موزه ها، پارک ها، آثار تاریخی و جاذبه های مدرن در این شهر وجود دارد که سلیقه های مختلف را در تور ارمنستان راضی می نماید.

مهمترین جاذبه های دیدنی ایروان؛ مرکز ارمنستان، عکس

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پله های سفید رنگ کاسکاد و گلهای زینتی در ایروان

این هزارپله زیبا در مرکز شهر ایروان واقع شده است. پر از تندیس ها و مجسمه های هنری و زیبا است. به زیبایی تمام گل آرایی شده است و تعدادی از برترین کافه ها و رستوران های شهر در اطراف آن واقع شده است. برای اینکه منظره زیبایی از شهر را تماشا کنید، از این پله ها بالا بروید. بعلاوه در همین محدوده مرکز هنری Cafesjian واقع شده است که در آن می توانید در خصوص هنر بومی و هنرمندان محلی، چیزهای زیادی یاد بگیرید.

ساختمان های سفید و گردشگران در حال بازدید ایروان

میدان آزادی یکی از مهم ترین میدان های شهر و از جاهای تماشای ارمنستان است که در منطقه مرکزی ایروان واقع شده است. این میدان بخشی از مجموعه اپرای ایروان است و بین دریاچه قو و پارک اپرا واقع شده است. این میدان با چهار خیابان اصلی شهر احاطه شده است.

مجسمه زن شمشیر به دست در ایروان

بنای یادبود مام ارمنستان تندیسی از یک زن و نمادی از ارمنستان است که در پارک پیروزی مشرف به مرکز، قرار گرفته است. این بنا روی پایه ای قرار گرفته است و درمجموع 51 متر ارتفاع دارد. این بای یادبود نمادی از صلح است و مثل یک حامی و حافظ ارمنستان، مشرف به مرکز واقع شده است. هر سال در تاریخ 9 مه، هزاران ارمنستانی به این یادبود سر می زنند تا یاد کشته شدگان ارمنستانی جنگ جهانی دوم را گرامی بدارند. مردم با ریختن گل پای این تندیس، از درگذشتگان یاد می نمایند.

اگر به تاریخچه نظامی این کشور علاقه دارید، می توانید به موزه ای که در پای این تندیس واقع شده است یعنی موزه نظامی سر بزنید.

سنگ نگاشته های برفراز موزه اربونی ایروان

افتتاح این موزه در سال 1682 مصادف بود با دو هزار و هفتصد و پنجاهمین سالگرد این شهر. این موزه در پای تپه ای به نام Atin Berd واقع شده است. می توانید از موزه و قلعه قدیمی که موزه مشرف به آن واقع شده است، تماشا کنید. در واقع این قلعه مثل یک موزه روباز است. بیشتر بخش های این قلعه که متعلق به زمان اورارتوها است با آجر خام ساخته شده در حالی که قلعه با دیوارهایی بسیار محکم احاطه شده است. باستان شناسان مجموعه ای عظیم از آثار قدیمی، ظرف های سفالی، اشیای روزمره، دستنبندهای برنز، دانه های عقیق و اشیای شیشه ای در این محدوده پیدا نموده اند.

بنای سنگی موزه سرگئی پاراجانف ایروان

سرگئی پاراجانف کارگردان و هنرمندی ارمنی الاصل بود. خانه وی که امروزه به موزه تبدیل شده است، مجموعه ای از آثار وی را به نمایش می گذارد. این موزه در سال 1988 پایه گذاری شد. به علت مسائل مالی و اجتماعی و هم زلزله سال 1988، این موزه بعد از مرگ وی در سال 1991 افتتاح شد.

این موزه یکی از مراکز فرهنگی مرکز است و آن را به خاطر نمایشگاه های متعدد و آثار چاپ شده اش می شناسند. در این موزه حدود 1400 شی به جای مانده از این هنرمند از جمله جوایز، پوسترهای اصلی فیلم ها، فیلمنامه های منتشر نشده و سایر آثار هنری اش نگهداری می گردد.

بنای یادبود و شعله شمع یادبود در موزه نسل کشی ایروان

همان طور که از نام این موزه پیدا است، این موزه به رویداد نسل کشی ارامنه به وسیله دولت عثمانی در سال 1915 اختصاص یافته است. در جریان این رویداد، 1.5 میلیون ارمنی در طول جنگ جهانی اول و بعد از آن در دو مرحله، کشته شدند.

در این موزه با تاریخچه این رویداد، تاریخچه دوران قبل از نسل کشی آشنا می شوید و گزارش ها و مصاحبه ها و فیلم هایی از بازماندگان نسل کشی را مشاهده می کنید.

کاشی کاری های آبی و در مسجد آبی ایروان

این مسجد آبی زیبا یک مسجد متعلق به شیعیان است که در قرن هجدهم ساخته شده است. این مسجد مثل سایر اماکن مذهبی در دوران شوروی، فعالیت خود را متوقف نموده بود. بعد از اینکه ارمنی ها استقلال خود را به دست آوردند، این مسجد با حمایت دولت ایران بازسازی شد.

مسجد آبی تنها مسجد در کل ارمنستان است و معماری خیره نماینده و جذابی دارد. طراحی های رنگارنگ، فضای داخلی و خارجی مسجد را مزین نموده است. گنبد زیبای این مسجد، از فواصل دور، توجه رهگذران را جلب می نماید.

موزه تاریخ ارمنستان

علاقه مندان به تاریخ بدون تردید از تماشای این موزه لذت خواهند برد. این موزه بخش های مختلفی از جمله قوم نگاری، باستان شناسی و تاریخ مدرن دارد. مجموعه ای از بیش از 400 هزار شی تاریخی در این موزه نگهداری می گردد. مجموعه ای عظیم از اشیای برنزی متعلق به قرون دوم و سوم پیش از میلاد در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1280

به "مهمترین جاذبه های دیدنی ایروان؛ مرکز ارمنستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین جاذبه های دیدنی ایروان؛ مرکز ارمنستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید