نمایشگاه کتاب تهران 99 یا کتاب وب؟

به گزارش تور فرانسه، قدم زدن میان غرفه های نمایشگاه کتاب همواره لذت بخش است. بودن در میان آن همه کتاب همواره موجب ایجاد حسی بسیار خوب و مثبت می گردد. دیدن کتاب هایی که می تواند ما را برای مدتی از این دنیا جدا کند و به سفری تازه ببرد، بهترین لحظات را برای ما رقم می زند.

نمایشگاه کتاب تهران 99 یا کتاب وب؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام کتاب وب، هر سال با تازه شدن زمین و رویش گیاهان، بهار کتاب را هم جشن می گرفتیم و چشممان به تقویم بود تا به تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب نزدیک شویم. اما سال جاری که به دلیل مسائل ناشی از بیماری بسیاری از برنامه ها و مراسم ها به تعویق افتاد یا لغو شد، عاشقان کتاب نتوانستند مثل همواره تجدید پیمان نمایند و این ملاقات شاید در سال آینده میسر گردد. اما در این میان مراجعه به فروشگاه کتاب اینترنتی می تواند تسکینی بر این درد باشد و آرام و قرار را به روح ناآرام ما برگرداند.

دلایل عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

اواخر سال 98 بود و داشتیم خودمان را برای سال آینده و یک نمایشگاه کتاب دیگر آماده می کردیم که بروز یک بیماری جدید به داغ ترین خبر روز تبدیل شد. ویدئوهایی می دیدیم که در آن ها مردم ناگهان روی زمین می افتادند و همه از این شرایط با عنوان آخرالزمان یاد می کردند. آن زمان ما خطر را از خود دور می دیدیم. با این همه زمانی که سر و کله کرونا هنوز در کشور ما پیدا نشده بود، برای رعایت احتیاط، تاریخ نمایشگاه کتاب 99 تهران کمی به تعویق افتاد. اول ناراحت شدیم که چرا این رخ داده است و بعد با یادآوری این مطلب که دیر برگزار شدن بهتر از برگزار نشدن است خودمان را آرام کردیم. اما آغاز ماه اسفند مصادف با آغاز دورانی تازه بود. خبر رسید که این بیماری در ایران نیز مشاهده شده است. خوف و وحشت همه را فرا گرفت؛ هرچند هنوز به فکر برگزاری مراسم عید نوروز بودیم. با ترس و وحشت پیش می رفتیم و در این امید بودیم که دیر یا زود از دست این بلای ناگهانی خلاص می شویم. اما به عید نوروز که نزدیک شدیم متوجه شدیم این قضیه شوخی بردار نیست. همه جا بسته شد، همه از قرنطینه حرف زدند و ما به فکر نمایشگاه کتاب 99 بودیم، نمایشگاهی که قرار شد برگزار نگردد. حضور در چنان محیط شلوغی قطعا خطراتی فراوان به دنبال داشت. برای ما که کتاب را می پرستیم آغاز سال 99 بدون کتاب سخت گذشت. اما پی جانشین گشتیم و آن را یافتیم. ما راه حل خود را پیدا کردیم. فهمیدیم کسانی هستند که درد ما را می فهمند و به فکر ما هستند. ما فروشگاه کتاب وب را پیدا کردیم.

کتاب وب؛ جانشین برحق نمایشگاه کتاب

بیایید مرور کنیم نمایشگاه کتاب چه مزایایی داشت. چرا این قدر منتظر برگزاری آن بودیم و هستیم؟ قطعا اولین دلیلمان برای حضور در نمایشگاه، تعداد کتاب هایی است که آن جا عرضه می گردد. حالا سری به سایت کتاب وب بزنید تا متوجه شوید این فروشگاه کتاب نه تنها عناوین کمتری ندارد، بلکه به دلیل اینترنتی بودن و عدم وجود محدودیت های فروشگاه حضوری، تعداد کتاب های بیشتری دارد و با گذشت زمان روز به روز بر آن ها اضافه می گردد.

حضور ناشران متعدد عاملی است که باعث جذابیت نمایشگاه کتاب می گردد. خیلی از ما به همین دلیل یک سال منتظر می مانیم تا به این مکان مراجعه کنیم و با خیال راحت به کتاب هایی که می خواهیم دست پیدا کنیم. دوباره به سایت کتاب وب مراجعه کنید تا ببینید که همه ناشران در این بهشت اینترنتی جمع هستند و ما فقط کافی است با چند کلیک ناشر مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

نمایشگاه کتاب 99 قرار بود آخرین نمایشگاه دهه نود باشد، دهه ای که در آن چند بار مکان نمایشگاه عوض شد و شاید همین امر کمی موجب سختی مخاطبان و مراجعان شد. اما کتاب وب جایش همواره معین است. حتی در مرورگرهای بسیاری از ما ذخیره شده است، چرا که سایتی است که هر روز به آن سر می زنیم و کتاب های تازه را می بینیم و این گونه حسِ حضور در نمایشگاه کتاب را می توانیم همواره با خود به همراه داشته باشیم.

و اما یکی از شیرین ترین دلایل حضور ما در نمایشگاه، چیزی جز تخفیفات نبود. تخفیفاتی گاه چنان بالا که ما را وسوسه می کرد حتی کتاب هایی را که آن زمان موردنیازمان نبود خریداری کنیم، از ترس این که مبادا بعدها با بالا رفتن قیمت کتاب شانس خریدمان کمتر گردد. درست است که به تعویق افتادن تاریخ نمایشگاه کتاب 99 تهران و در پی آن لغو این رویداد خبر بدی بود، اما کتاب وب کاری کرد که تمام تلخی این خبر به شیرینی تبدیل شد. در نظر بگیرید که تخفیفات نمایشگاه کتاب تنها چند روز اعتبار دارد اما در سایت کتاب وب همواره می توانیم از تخفیفات بهره مند شویم.

شلوغی نمایشگاه کتاب شاید بخشی از جذابیت آن بود ولی گاه به دلیل همین شلوغی زمان زیادی را در صفی طولانی می ایستادیم تا تنها نگاهی به کتاب های چیده شده روی پیشخوان غرفه ها بیندازیم. نهایتا با تعداد زیادی کتاب و با خستگی روانه خانه می شدیم. حالا کتاب وب به ما اجازه می دهد به راحتی تمام کتاب های موجود در سایت را ببینیم و از میان آن ها انتخاب کنیم. نه وقت زیادی صرف این کار می کنیم و نه در سرانجام، آن همه خستگی را به جان می خریم. کتابمان را سفارش می دهیم و درب منزل تحویل می گیریم. در حقیقت کتاب وب یک کتابفروشی اینترنتی با ارسال رایگان است که کتاب ها را به رایگان درب منزل تحویل می دهد.

انگار درست است که می گویند هر سختی، آسانی به دنبال خود دارد. نمایشگاه کتاب 99 لغو شد تا ما با خرید اینترنتی کتاب آشتی کنیم. تا بدون آن که در معرض خطر بیماری قرار بگیریم راحت به خرید خود بپردازیم. ما با سایتی آشنا شدیم که به یکی از دوستان همیشگی ما تبدیل شد.

سرانجامی رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 555

به "نمایشگاه کتاب تهران 99 یا کتاب وب؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب تهران 99 یا کتاب وب؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید