نیروهای وابسته به امارات 18 میلیارد را در عدن غارت کردند

به گزارش تور فرانسه، نیروهای امنیتی وابسته به امارات در یمن با حمله به ترمینال کانتینری بندر عدن 18 میلیارد ریال یمنی متعلق به بانک مرکزی این کشور را سرقت کردند.

نیروهای وابسته به امارات 18 میلیارد را در عدن غارت کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعضای یک نیروی امنیتی که توسط المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات به کار گرفته شده بودند، به ترمینال کانتینری بندر عدن در جنوب یمن حمله کردند و اموال متعلق به بانک مرکزی یمن در عدن را به غارت بردند.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، مبلغ اموال به غارت رفته 18 میلیارد ریال یمنی اعلام شده و اعضای نیروی امنیتی مذکور موبایل های مسؤولان بندر هنگام تصویربرداری از این غارت را ضبط نموده اند.

در ادامه این گزارش آمده، یورش به بندر عدن برای دزیدن اموال برای اولین بار در این بندر تحت اشغال صورت می گیرد.

فعالیت بندر عدن تعلیق شد

مدیریت بندر عدن در اعتراض به اقدام نظامیان وابسته به امارات در غارت 18 میلیارد ریال یمن ، کار در این بندر را به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس گزارش رسانه های یمنی این بندر نامه ای رسمی به فرماندهی دولت مستعفی درباره سرقت مذکور فرستاده است.

مسؤولان اداره بندر عدن اعلام نمودند، افراد مسلح وابسته به المجلس الانتقالی چهار کانتینر حامل اموال بانک مرکزی را سرقت کردند.

عدن نیوز: اموال برگردانده شد

در همین ارتباط وبگاه عدن نیوز اعلام نمود، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) کانتینرهای حامل اموال بانک مرکزی عدن را بازگردانده است.

بر اساس این گزارش، فرمانده ائتلاف سعودی در عدن به عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی ابلاغ نموده این اموال باید بدون تأخیر بازگردانده گردد.

نزار هیثم سخنگوی شورای انتقالی به این موضوع که نیروهای مذکور در پشت پرده سرقت یاد شده بوده اند، اعتراف کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت، الزبیدی دستور تحویل اموال به ائتلاف را داده و این اقدام در چارچوب تعهد شورای انتقالی به اجرای توافق ریاض صورت می گیرد.

دولت مستعفی یمن عدن را پایتخت خودخوانده خود اعلام نموده بود اما نیروهای اماراتی در آگوست سال گذشته در درگیری های شدید با نیروهای دولت مستعفی، این شهر را از کنترل آنها خارج کردند و اگرچه توافق ریاض برای انتها دادن به درگیری ها در عدن و جنوب یمن امضا شده اما این شرایط همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 139

به "نیروهای وابسته به امارات 18 میلیارد را در عدن غارت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای وابسته به امارات 18 میلیارد را در عدن غارت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید