هشدارهای تازه سفارت ایران در گرجستان به مسافران

به گزارش تور فرانسه، مدت لغو ویزا با گرجستان 45 روزه بوده و اقامت بیشتر، جریمه و اخراج در پی دارد. این مدت صرفاً به منظور اهداف گردشگری بوده و سایر فعالیت ها مانند اشتغال به کار، تحصیل، سرمایه گذاری، خرید و اجاره ملک و …بدون اخذ اقامت و مجوزهای قانونی از دولت گرجستان، می تواند فرد را دچار مشکل کند.

هشدارهای تازه سفارت ایران در گرجستان به مسافران

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

طبق اعلام سفارت ایران در گرجستان، اندازه ارز مجاز همراه مسافر در مرز، مبلغ 10 هزار دلار یا معادل آن است، چنانچه فردی بیش از مبلغ مشخص شده همراه دارد، ضروری است در بدو ورود نسبت به اعلام آن و تکمیل فرم های مربوطه به مأموران گمرک مراجعه کند، طلای همراه مسافر اندازه متعارفی شامل گردنبند، النگو و… بوده و چنانچه طلای همراه فراتر از حد مجاز بوده و و جهت ثبت به مأموران گمرک اعلام نگردد به اسم قاچاق محسوب می گردد از دیگر توصیه ها و هشدارها است.

در توصیه ها و هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان تاکید شده که مسافران حتماً مراقب گذرنامه خود باشند چرا که مسئولیت و عواقب هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده صاحب گذرنامه بوده و در ضمنً بدون گذرنامه، دچار مسائل متعدد خواهند شد.

سفارت ایران در گرجستان به شهروندان توصیه کرد: گذرنامه خود را به هیچکس نداده و گذرنامه هیچ فردی را به اسم ضمانت، امانت و … نپذیرند.

در ادامه این توصیه ها و هشدارها آمده است: با توجه به کلاهبرداری های مختلف و متعدد، به افراد ناشناس اعم از ایرانی و خارجی اعتماد نکنید و در صورت مواجهه با سودجویان و کلاهبرداران، در اسرع وقت با مدارک و اسناد معتبر به پلیس مراجعه کنید، بعلاوه گذرنامه و ویزای جعلی بلافاصله در مرز گرجستان شناسایی شده و دارندگان آنها دستگیر می شوند.

در بخش دیگر توصیه ها و هشدارهای سفارت تاکید شده است که حمل مواد مخدر در گرجستان از جرم قتل هم سنگین تر و مجازات آن شامل زندان های طولانی مدت و جریمه های سنگین اقتصادی بوده و مشمول هیچ گونه عفو و یا تخفیفی نخواهد بود، بعلاوه ورود و همراه داشتن داروهایی که حاوی مقادیری مواد مخدر یا روانگردان باشند، ممنوع بوده و مجازات سنگینی دارد چرا که تمامی داروهای مورد احتیاج در این کشور موجود و در دسترس هستند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در ادامه اعلام نمود: از پذیرش هرگونه بسته یا چمدان از مسافران و افراد ناشناس اکیداً خودداری کنید چرا که مسئولیت ورود هرگونه جنس و ماده غیر مجاز، صرفاً به نام فردی که محموله به نام وی ثبت شد و همراه دارد خواهد بود، بعلاوه جهت اجتناب از سرقت یا دام های گوناگون مانند قرار دادن مواد مخدر در خانه و یا وسایل شما از اسکان در منازل شخصی و ناشناس به شدت پرهیز نمائید.

در بخش دیگر توصیه ها و هشدارها آمده است: ارز کافی همراه داشته و تبدیل ارز فقط در صرافی های معتبر انجام گردد، بعلاوه برای پیشگیری از سرقت یا فقدان پول و مدارک، تمامی وجوه نقد و مدارک خود را در سطح شهر همراه نبرید.

جمهوری اسلامی ایران در گرجستان یادآور شد: جهت رانندگی در گرجستان، باید گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشد، بعلاوه زبان، فرهنگ و قوانین کشور ما و گرجستان کاملاً متفاوت بوده، لذا ضروری است از قوانین و مقررات کشور میزبان اطلاع داشته و آنها را رعایت نموده تا از بروز مسائل احتاقتصادی پرهیز گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1284

به "هشدارهای تازه سفارت ایران در گرجستان به مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای تازه سفارت ایران در گرجستان به مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید