همایش ملی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار می گردد

به گزارش تور فرانسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: همایش ملی سرمایه گذاری گردشگری استان مرکزی به منظور دستیابی به افق های مدنظر در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برگزار می گردد.

همایش ملی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات جواب ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سید محمد حسینی با اشاره به ظرفیت گردشگری در کشور گفت: با توجه به صندلی خاص استان به لحاظ جغرافیایی، طبیعی و اجتماعی باید گردشگری را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری مهم و یکی از پایه های این حرکت در چارچوب سیاست های ابلاغی دانست.

وی اضافه نمود: استان مرکزی به لحاظ جاذبه های جغرافیایی در مرکزی ترین منطقه کشور واقع شده است که این مهم به جز امنیت راه های مواصلاتی، دسترسی آسان و امکانات رفاهی و اقامتی در شرایط ایده آلی واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی توضیح داد: از سوی دیگر به لحاظ طبیعی با توجه به قرارگیری این خطه در دامنه زاگرس از یک سو و دشت میقان ازسوی دیگر ساختارهای اقلیمی خاصی به وجود آمده که در کمتر استانی قابل دسترسی است.

حسینی اضافه نمود: به لحاظ اجتماعی و صندلی سیاسی نیز این استان زادگاه بزرگانی چون امام خمینی(ره) و امیرکبیر فراهانی است که این مهم به غیر از شخصیت اجتماعی ایشان یک برند بین المللی برای استان محسوب می گردد که درجای خود بی نظیراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت: از آنجایی که ظرفیت های ناب استان خاستگاه بسیاری از خواسته های گردشگران امروزه است، باید سرمایه گذاری را به عنوان اصلی اساسی مدنظرداشت که دراین راستا، معرفی پکیج های سرمایه گذاری و معرفی پتانسیل های موجود از برنامه های مورد نظر این اداره دراستان است؛ به همین علت همایش ملی سرمایه گذاری گردشگری استان را برگزار می کنیم.

وی با تأکید برصندلی روستا در گردشگری و جاذبه های مد نظر گردشگران امروز اضافه نمود: شرایط جغرافیایی استان سبب شده که روستاهایی با ساختارها و کالبدهای کاملا متفاوت، در کم ترین فاصله از یکدیگر قرار گیرند که این موهبت، شرایط ایده آلی را برای گردشگران به وجود می آورد به همین دلیل برای برطرف و پیگیری مسائل 6 اقامتگاه بوم گردی در روستای خان آباد شهرستان خمین، برنامه ها اجرا و دستورات لازم ابلاغ می گردد.

حسینی افزود: طبق برنامه های دولت یازدهم، این اداره در استان مکلف بوده در امسال 320 شغل را در حوزه گردشگری ایجاد کند که این هدف گذاری با 12 درصد کار مضاعف به 360 شغل رسیده، همچنین از 300 شغل مورد نظر دولت در حوزه صنایع دستی نیز به فراوری 310 شغل دسترسی پیدا نموده ایم، اما با توجه به رسالت اجتماعی این اداره همچنان به دنبال افزایش فراوری شغل و بهره وری هستیم، پیش بینی ما این است که با پیاده سازی این دست برنامه ها بتوانیم زمینه های اشتغالی جدیدی را فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: ظرفیت های جدید هتلینگ و تدوین بسته های حمایتی از 2 روستای آهو و هزاوه نیز در دست شناسایی است تا با اجرای این دست برنامه ها، گام های عملی را در راستای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته باشیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: جذب گردشگر به غیر از آورده های مالی در چارچوب برنامه های مدنظر، پویایی اقتصاد خرد و کلان در بخش صنایع دستی و سوغات را نیز به همراه دارد، از این رو این مهم دربخش روستایی و شهری باید مدنظر قرار گیرد تنظیم و امضای تفاهم نامه مشترک فی ما بین مدیرکل امور روستایی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی نیزدرهمین راستا اجرایی می گردد.

حسینی اضافه نمود: اجرای کامل این برنامه ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی به همکاری تمامی دستگاه ها به خصوص فرمانداران، بخشداران و شهرداران نیازمند است تا با همپوشانی کامل بتوان به افق های این برنامه دست یافت.

وی ادامه داد: واگذاری 14 کمپینگ روستایی و جاذبه های گردشگری و تاریخی از دیگر برنامه هایی است که با معرفی ظرفیت ها و پویابخشی اقتصاد، نه تنها سیاست های ابلاغی را نهایی می نماید بلکه برنشاط مالی و اجتماعی نیز تأثیر می گذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 144

به "همایش ملی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید