هندی ها بدترین تانک تاریخ را ساختند ، عکس

به گزارش تور فرانسه، گجت نیوز نوشت: همه تانک ها نمی توانند اثری ماندگار از خود در میدان نبرد به جا بگذارند و به راحتی از جنگ ها کنار گذاشته می شوند.

هندی ها بدترین تانک تاریخ را ساختند ، عکس

آرجون (Arjun) به عنوان اولین تانک بومی هند که به وسیله توسعه دهندگان و طراحان داخلی این کشور فراوریه شده شناخته می گردد. نام آن از یک شاهزاده کماندار حماسه هندی گرفته شده است. هند پیش از فراوری چنین تانکی از لحاظ تاریخی به تجهیزات نظامی شوروی متکی بود، اما با این کار، شروع به ایجاد برنامه ای با طراحی داخلی کرد تا برای اولین بار تانک فراوری کند. ابتکار طراحی یک تانک بومی در سال 1974 شروع و در یک دهه بعد اولین نمونه اولیه ساخته شد.

این در حالی رخ داد که پایگاه صنعتی هند هنوز بالغ نشده بود، بنابراین زمان توسعه آن طولانی شد و این تنها شروع مسائل پیش روی این تانک بود. تاخیرها باعث آماده شدن این تانک در سال 2009 شد، زمانی که ارتش هند این وسیله نقلیه را نمی خواست. با این حال ارتش مجبور شد 124 دستگاه سفارش دهد تا صنعت نوپای تانک هند را سرپا نگه دارد.

از آنجایی که تاسیسات دفاعی هند آماده ساخت یک تانک جنگی اصلی مدرن نبود، ارجون چندین بار در طول فرآیند طراحی دستخوش تغییر شد و اسلحه اصلی آن از یک سلاح 105 میلی متری به 120 میلی متری ارتقا یافت و زره آن برای مقابله با سلاح های ضد تانک تقویت شد.

پس از اعمال به روزرسانی ها، ارتش تانک های خود را دریافت کرد؛ اما تا سال 2013، تعداد زیادی از آنها احتیاج به تعمیر و نگهداری جدی داشتند؛ زیرا 60 درصد قطعات استفاده شده در آنها خارجی بودند و از پشتیبانی تعمیر و نگهداری مناسب در داخل برخوردار نبودند. علاوه براین، تانک ها به طور کلی غیر قابل اعتماد با نقص های کیفی جدی بودند.

حتی اگر مسائل کیفیت و پشتیبانی قطعات با آرجون حل می شد، باز هم این تانک جایی در دنیای تانک های میدان نبرد نداشت. ارجون شاید یک تانک نسبتاً توانا باشد، اما نه در جایی که قرار است از آن استفاده گردد. با وزن 62.5 تن، این مورد از بدترین تانک های نظامی تاریخ برای بیشتر پل های شرق هند بسیار سنگین است و برای عبور از زمین های ناهموار منطقه به مشکل بر می خورد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1814

به "هندی ها بدترین تانک تاریخ را ساختند ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندی ها بدترین تانک تاریخ را ساختند ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید