وزش باد با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت در زابل ، کاهش شعاع دید افقی

به گزارش تور فرانسه، سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد شدید با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به سه هزار متر کاهش داد.

وزش باد با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت در زابل ، کاهش شعاع دید افقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محسن بستانی سه شنبه 20 خرداد اضافه کرد: وزش باد شدید علاوه بر زابل، سایر شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان را نیز درنوردید به طوریکه بیشینه سرعت باد در شهرهای هامون و زهک به 76 کیلومتر بر ساعت و در هیرمند به 68 کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: وزش باد شدید سبب غبار آلود شدن هوا و کاهش دید افقی در بعضی راه های ارتباطی شمال استان از جمله راستا زاهدان - زابل، زابل - زهک و زابل - هیرمند شد.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز نیز وزش باد شدید شهرستان های شمال استان را در برگیرد و سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا گردد.

این مسئول یادآور شد: با شدت دریافت وزش بادهای 120 روزه از روز گذشته، دمای هوای شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان نیز کاهش یافت به طوریکه صبح امروز دمای زابل با حدود پنج درجه کاهش نسبت به 2 روز گذشته به 24 درجه سلسیوس رسید.

بستانی اعلام کرد: پیش بینی می گردد وزش بادهای شدید 120 روزه تا آدینه در شمال استان ادامه داشته باشد. وزش این بادها موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می گردد بنابراین شهروندان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری نمایند.

وی تاکید نمود: قایق های تفریحی و صیادی فعال در تالاب بین المللی هامون تا آدینه در فعالیت های آبی خود احتیاط نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 559

به "وزش باد با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت در زابل ، کاهش شعاع دید افقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت در زابل ، کاهش شعاع دید افقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید