وزش باد شدید و خطر سقوط و پرتاب در ارتفاعات

به گزارش تور فرانسه، صادق ضیاییان درباره شرایط ارتفاعات و کوهستان های کشور طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و آدینه (1 و 2 تیر) در بیشتر منطقه ها کوهستنی کشور استقرار جوی نسبتا پایدار، وزش باد شدید به ویژه از ساعات ظهر تا غروب در قله های مرتفع و خط الرأس ها، به عنوان مهم ترین پدیده جوی در بیشتر منطقه ها کوهستانی کشور پیش بینی می گردد.

وزش باد شدید و خطر سقوط و پرتاب در ارتفاعات

وی اضافه نمود: در ارتفاعات البرز به ویژه منطقه ها مشرف به دامنه های شمالی البرز، افزایش ابر و مه آلودگی و برخی ساعات بارندگی، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط دما در ارتفاعات نیز گفت: برای ارتفاعات نیمه شمالی کشور، افت دمایی پیش بینی می گردد بنابراین در شب مانی تمهیدات لازم جهت روبرو شدن با افت دمایی شبانه فراهم گردد.

وی اضافه نمود: برای ارتفاعات نیمه جنوبی کشور، افزایش دما طی روز و خطر گرمازدگی پیش بینی می گردد بعلاوه باتوجه به شرایط محیطی، احتمال سقوط و پرتاب سنگ در منطقه ها مستعد ریزش وجود دارد.

ضیاییان در انتها ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی هنگام صعود به ارتفاعات و به همراه داشتن تجهیزات مناسب درباره شرایط ارتفاعات تهران توضیح داد: در ارتفاعات شمال تهران آسمان غالبا آفتابی همراه با وزش باد، از ظهر وزش باد شدید و طی شب افت دمایی پیش بینی می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1792

به "وزش باد شدید و خطر سقوط و پرتاب در ارتفاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید و خطر سقوط و پرتاب در ارتفاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید