شرایط نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده

به گزارش تور فرانسه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه نرخ اجاره بهای مسکن تابعی از قیمت مسکن است گفت: هرگونه نوسانی در قیمت مسکن در سال آینده کمتر از نرخ تورم عمومی خواهد بود.

شرایط نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده

جهت دریافت خدمات نوسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که مرکز پژوهش های مجلس اعلام نموده نرخ تورم در امسال 35 درصد و درسال 99 نرخ تورم 25 درصد خواهد بود آیا این عدد نرخ تورم عمومی می تواند موجب نوسانات قیمتی در بازار مسکن گردد گفت: موضوعی که باید به آن تاکید نمود این است که اگر نرخ تورم عمومی 25 درصد اعلام شده باشد باید بیان کرد که مسکن کمتر از این نرخ تورم رشد خواهد نمود.

وی با این مثال که اگر رشد نرخ تورم 25 درصد باشد قیمت مسکن کمتر از این نرخ یعنی حدود 10 تا 15 درصد رشد خواهد نمود اظهار کرد: شرایط خرید و فروش مسکن این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا چندان مناسب نیست و همین موضوع می تواند بر قیمت مسکن نیز تاثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که آیا رشد نرخ اجاره بها نیز در حد همین رشد نرخ تورم عمومی خواهد بود؟ چرا که اجاره بها تنها تابع قیمت مسکن نیست و سایر شرایط مالی نیز بر روی آن و نرخ آن تاثیر می گذارد، تاکید نمود: رشد نرخ اجاره بها نیز در همین حد می تواند نوسان داشته باشد چراکه نرخ اجاره بها تابع قیمت مسکن است.

خسروی ادامه داد: وقتی قیمت مسکن 10 تا 15 درصد رشد کند نرخ اجاره بها نیز در همین حد رشد خواهد نمود.

وی توضیح داد:امیدواریم طرح های دولت برای مسکن و اجاره مسکن به دولت های بعدی موکول نگردد و در همین دولت نهایی گردد تا مسائل مسکن بیشتر از این نگردد.

خسروی در پاسخ به این سؤال که املاکی ها از هم اکنون اعلام می نمایند فایل اجاره کم شده است و نرخ اجاره بها رشد زیادی در تابستان و فصل جابجایی زیاد از حد خواهد بود گفت: وقتی فایل اجاره نیست نشان می دهد به هر حال عرضه مسکن کم است؛ پس امیدواریم فراوری مسکن بیشتر از این از تقاضا عقب نماند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 283

به "شرایط نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید