متقاضیان خرید خانه راهی بازار شدند

به گزارش تور فرانسه، براساس تازه ترین اطلاعات دریافتی از واسطه های ملکی، در روز های اخیر تعداد متقاضیان خرید مسکن که برای بازدید حضوری از املاک به آن ها مراجعه می نمایند، افزایش محسوسی نسبت به یکی دو ماه اخیر داشته است.

متقاضیان خرید خانه راهی بازار شدند

به گزارش دنیای اقتصاد، شیوع کرونا از یک سو و از رمق افتادن بازار مسکن تحت تاثیر فاصله قیمت ها با استطاعت متقاضیان مسکن از سوی دیگر، مدت هاست سبب شده تمایل به بازدید حضوری املاک از سوی جست وجوگران ملکی کاهش پیدا کند.

خریدارانی که به قول واسطه ها نمی توان روی انگیزه خرید آن ها به طور جدی حساب کرد، اغلب برای جست وجو به تماس تلفنی و تقاضای عکس و فیلم واحد های عرضه شده برای فروش بسنده می نمایند و کمتر پیش می آمد به بازدید حضوری تمایل نشان دهند.

واسطه ها می گویند چنین رفتاری از سوی متقاضیان خرید نشات گرفته از این واقعیت است که آن ها بیشتر درصدد به دست آوردن مظنه قیمت برای املاک در درجه های مختلف مطلوبیت به لحاظ امکانات و موقعیت بوده و در نتیجه از وقت گذاری برای بازدید حضوری اجتناب می نمایند.

البته گروهی از خریداران نیز انگیزه قطعی برای معامله دارند، اما به علت اینکه فایل مناسب سلیقه آن ها در بازار محدود است، سبک خرید خود را متناسب با شرایط کرونا اصلاح نموده اند و ترجیح می دهند قبل از بازدید نسبت به بازدید مجازی ملک اقدام نمایند.

اما تحقیقات میدانی نشان دهنده افزایش محسوس آمار متقاضیان خرید مسکن است که در روز های اخیر راهی بازار شده اند و حتی قبل از تماس با فایل های ثبت شده در بازار های نیازمندی های آنلاین ملکی، به شکل حضوری به واسطه ها مراجعه نموده و از آن ها سراغ فایل های موجود متناسب با سلیقه خود را می گیرند.

به نظر می رسد با ورود به بهمن ماه از هفته آینده بر حجم مراجعه حضوری افزوده خواهد شد. در عین حال این مراجعات بیشتر در منطقه ها مصرفی و میانی شهر صورت می گیرد.

و واسطه های ملکی فعال در منطقه ها یک و سه و محله های لوکس منطقه 2 ادعا می نمایند هنوز خبری از افزایش شمار متقاضیان مسکن در حال جست وجو در این منطقه ها نیست و نشانه ای از بازارگرمی شب عید مشاهده ننموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1555

به "متقاضیان خرید خانه راهی بازار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان خرید خانه راهی بازار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید