چاپ 3 بعدی خانه ها در خیابانی واقع در تگزاس

به گزارش تور فرانسه، یک خیابان در تگزاس آمریکا طی پنج تا هفت روز با چاپ سه بعدی خانه ها، سر و شکل تازه ای به خود گرفت.

چاپ 3 بعدی خانه ها در خیابانی واقع در تگزاس

در تگزاس آمریکا خیابانی به نام خیابان هفدهم شرقی واقع شده است. این خیابان یک خیابان زیبا و سرزنده با خانه های عظیم است. اما نکته قابل توجه در خصوص آن این است که تمام خانه های آن با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده اند.

این خانه ها حاصل معماری لوگان با فناوری چاپ سه بعدی شرکت آیکان(ICON) است که از سیستم ساختی موسوم به ولکان(Vulcan) استفاده می نماید. ضمن اینکه چاپ این خانه ها تنها پنج تا هفت روز به طول انجامید.

فناوری چاپ سه بعدی در حال حاضر، خانه هایی ایمن تر و مقاوم تر فراهم می نماید که برای مقاومت در برابر آتش، سیل، باد و سایر بلایای طبیعی بهتر از خانه های رایج معمول هستند.

این خانه ها دو یا چهار خوابه هستند و بین 83 تا 185 متر مربع متراژ آنهاست. همه خانه ها دارای ایوان های سرپوشیده، پارکینگ سرپوشیده، اتاق های عظیم و دلباز و پنجره هایی هستند که به میزان کافی عظیم هستند تا نور زیادی را وارد خانه نمایند.

این البته کوشش برای چاپ سه بعدی خانه ها در ایالات متحده نیست. در ماه مارس 2021 شرکت مایتی بیلدینگز(Mighty Buildings) که متخصص چاپ سه بعدی خانه ها در میزان های مختلف است، خاطرنشان کرد که میخواهد یک مجموعه 15 میلیون دلاری از خانه های چاپ سه بعدی در کالیفرنیا بسازد.

به گفته این شرکت، این پروژه پس از اتمام به اسم اولین مجموعه خانه های چاپ سه بعدی برنامه ریزی شده دنیا شناخته خواهد شد. در حالی که این پروژه ممکن است اولین در دنیا باشد، اما قطعاً آخرین نخواهد بود.

در سال 2018 ارزش صنعت فراوری مواد افزودنی هشت میلیارد دلار بود. با این حال انتظار می رود ارزش این صنعت تا سال 2026 به لطف نرخ رشد سالانه 24 تا 26 درصدی به 51 میلیارد دلار برسد.

از آنجا که فناوری چاپ سه بعدی در بخش ساخت و ساز انقلابی ایجاد نموده است، راهی امن تر و سریع تر برای ساخت خانه ها نسبت به هر زمان دیگری است. بنابراین ما مطمئناً از این پس با خیابان های هفدهم شرقی بیشتری روبرو خواهیم شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1338

به "چاپ 3 بعدی خانه ها در خیابانی واقع در تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ 3 بعدی خانه ها در خیابانی واقع در تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید