ثبت اختراع محقق دانشگاه امیرکبیر در اداره ثبت اختراعات آمریکا

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ثریا قیم پور محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص مراحل این ثبت اختراع بین المللی گفت: برای ثبت این اختراع در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در اواخر سال 1395 به وسیله کانون پتنت ایران اقدام کردیم و پس از پیگیری ها، 24 می 2018 با شماره US-2018-0140738-A1 در USPTO برای چاپ مورد پذیرش نهاده شد.

ثبت اختراع محقق دانشگاه امیرکبیر در اداره ثبت اختراعات آمریکا

وی اضافه نمود: پس از طی مراحل داوری، انتها در تاریخ 17 مارس 2021 با گرنت شدن آن موافقت شده و در نهایت، این اختراع در تاریخ 6 آوریل 2021 با شماره پتنت US 10,967,095 B2 در USPTO ثبت شد.

قیم پور ادامه داد: در این طرح از انکپسوله کردن عصاره گیاهی در پلیمر طبیعی، ارزان قیمت و سازگار با پوست کتیرا جهت رهایش کنترل شده آن بر سطح زخم و همچنین افزایش طول عمر زخم پوش استفاده شده است.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از نوآوریهای این اختراع میتوان به کاربرد نوعی عصاره گیاهی بدون عوارض جانبی برای اولین بار در نانوکپسولهای قرار گرفته بر سطح پارچه پنبهای اشاره نمود.

وی با بیان اینکه این عصاره گیاهی، به تدریج بر روی زخم رها می شوند، اضافه نمود: در ساختار زخم پوش تهیه شده، از نانوذرات اکسید روی در راستای افزایش خاصیت ترمیم زخم استفاده شده است. روش مورد استفاده برای تهیه نانوذرات اکسید روی و نانوکپسولهای حاوی عصاره گیاهی بر سطح بستر پنبهای، روشی سریع، ساده و مرقون به صرفه مبتنی بر بکارگیری امواج مافوق صوت است.

قیم پور عنوان نمود: نرخ مهاجرت سلولی 100 درصد، سمیت سلولی بسیار کم، فعالیت ضد میکروبی 100 درصد و عدم ایجاد حساسیت پوستی، قابلیت فراوری آسان و در دسترس بودن مواد اولیه، قیمت مناسب، راحتی بیمار و کاهش هزینه های درمان به دلیل عدم احتیاج به تعویض مکرر زخم پوش با توجه به رهایش کنترل شده دارو، از مهمترین ویژگیهای زخم پوش تهیه شده است.

به گزارش خبرنگاران، این پتنت، حاصل کار انتها نامه دکتری ثریا قیم پور است که دکتر مجید منتظر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر استاد راهنمای این پروژه بوده است. از دستاوردهای دیگر این انتها نامه که به عنوان پروژه برتر در سطح دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز انتخاب شده است، می توان به چاپ 10 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی از جمله Carbohydrate Polymer، Cellulose، Ultrasonics Sonochemistry، RSC Advances، International Journal of Biological Macromolecules و ... و شرکت در چندین کنفرانس ملی و بین المللی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1158

به "ثبت اختراع محقق دانشگاه امیرکبیر در اداره ثبت اختراعات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اختراع محقق دانشگاه امیرکبیر در اداره ثبت اختراعات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید