گوشی LG Wing بازگشت این شرکت به سمت طراحی های عجیب است

به گزارش تور فرانسه، چند ماه قبل اولین خبر مربوط به یک گوشی عجیب و غریب ساخت LG با اسم مستعار Wing منتشر شد. این گوشی از جلو مانند دیگر گوشی های معمولی به نظر می رسد اما پشت آن نمایشگر کوچکتری واقع شده است که به صورت اسلایدر حرکت می نماید و عمود بر نمایشگر اصلی قرار می گیرد.

گوشی LG Wing بازگشت این شرکت به سمت طراحی های عجیب است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در ابتدا به نظر می رسید این گوشی فقط یک نمونه اولیه عجیب و غریب است و نباید انتظار عرضه آن را داشته باشیم. این روزها شرکت های مختلفی مشغول توسعه گوشی های تاشو و گوشی های دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر هستند ولی LG Wing هیچ ارتباطی با این طراحی ها ندارد.

روز گذشته با انتشار اولین ویدیو واقعی از این گوشی معین شد که در آینده نزدیک شاهد معرفی آن خواهیم بود. به نظر می رسد LG با ساخت این گوشی به نوعی می خواهد بار دیگر شانس خود را در زمینه یک طراحی عجیب و غریب امتحان کند. آیا معرفی این گوشی به معنای بازگشت LG به سمت ساخت چنین گوشی هایی است؟

اگرچه LG مدت هاست که از ساخت چنین گوشی هایی دست کشیده، ولی همیشه به نوعی به نوآوری در زمینه های مختلف ادامه داده است. به عنوان مثال می توانیم به ارائه وسیله جانبی برای تعدادی از گوشی های این شرکت اشاره کنیم که آن ها را به گجت های دو نمایشگره تبدیل می نماید. همچنین شاهد گوشی G8 بودیم که از قابلیت تشخیص رگ های کف دست برای آنلاک کردن بهره می برد.

با وجود اینکه این ویژگی ها هم عجیب محسوب می شوند، اما باز هم می توانیم بگوییم که LG مدت هاست نسبت به گذشته رویکرد محافظه کارانه ای را در پیش گرفته است.

سابقه درخشان متفاوت بودن

LG با انواع و اقسام نوآوری بیگانه نیست و لیست نوآوری های ارائه شده از طرف این شرکت بسیار طولانی است. به عنوان مثال می توانیم به سری G اشاره کنیم که حالا بازنشسته شده اند. دکمه پاور و تنظیم صدا بعضی از این گوشی ها در پنل پشتی قرار گرفته بود که در واقع چنین کاری از نقطه نظر ارگونومیک بسیار منطقی به نظر می رسید.

  • مرگ گوشی های LG سری G؛ خداحافظی با مجموعه گوشی های نوآورانه

وقتی گوشی را در دست می گیرید و انگشت دست شما بر روی پنل پشتی قرار گرفته، چرا این دکمه ها هم در پنل پشتی تعبیه نشوند؟ همچنین هنگامی که گوشی بر روی میز قرار داشت و نمی توانستید به این دکمه ها دسترسی داشته باشید، با بهره گیری از قابلیت دو بار ضربه بر نمایشگر می توانستید نمایشگر آن را روشن کنید که این قابلیت از نوکیا گرفته شده بود.

اگرچه دیگر شرکت ها این دکمه ها را به پنل پشتی گوشی های خود منتقل نکردند، اما خیلی زود گوشی های مختلفی با حسگر اثر انگشت تعبیه شده در پنل پشتی روانه بازار شدند. البته با محبوبیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از تعداد این گوشی ها تا حد زیادی کاسته شد.

در سال 2014 گوشی LG G3 برای اولین بار همراه با فوکوس اتوماتیک لیزری عرضه شد که منشأ این معینه به تحقیقات مربوط به جاروبرقی رباتیک این شرکت برمی گشت. سال بعد، G4 یکی از اولین گوشی هایی بود که کاربران می توانستند مدل دارای پوشش چرم طبیعی را خریداری نمایند. بعد از آن چندین برند چینی از این رویکرد بهره بردند؛ مثلا می توانیم به هواوی P20 پرو و اوپو فایند X2 پرو اشاره کنیم.

سپس در سال های 2013 و 2015 شاهد عرضه دو مدل گوشی G Flex بودیم که تعهد مشابهی را نسبت به ویژگی های نامتعارف نشان دادند. این دو گوشی Flex از نمایشگر خمیده که از بالا به پایین انحنا داشت بهره می بردند و حتی می توانستند کمی خم شوند. ضمناً باید به پنل پشتیِ خود ترمیم شونده هم اشاره کنیم که باعث می شد خط و خش های ریز بر روی آن باقی نماند.

در سال 2015 هم گوشی V10 عرضه شد که از حالت تنظیمات دستی برای فیلم برداری بهره می برد و بعد از آن چندین برند از این ویژگی الگوبرداری کردند. علاوه بر این، باید به یک نمایشگر ثانویه باریک در بالای نمایشگر اصلی اشاره کنیم که کارکرد آن تقریبا مانند لبه نمایشگرهای خمیده گوشی های سامسونگ بود و کاربران با بهره گیری از آن به میانبرهای مختلفی دسترسی داشتند.

تعداد بسیار اندکی از این ویژگی ها با استقبال روبرو شدند اما این توجه زیاد به نوآوری باعث شد که ویژگی های مختلفی همه گیر شوند. از بین آن ها مثلا می توانیم به وجود دوربین سه گانه اشاره کنیم که حالا بسیاری از گوشی های اندرویدی مبتنی بر چنین معینه ای هستند.

البته وقتی صحبت از اقدامات نامتعارف LG می گردد، نمی توانیم به گوشی G5 اشاره ای نکنیم. LG با این گوشی برای اولین بار به سمت طراحی ماژولار حرکت کرد. طراحی این گوشی به کاربران اجازه می داد که باتری را به راحتی به صورت خشابی تعویض نمایند و از دیگر ماژول ها مانند دوربین و ماژول مربوط به صدا هم می توانستند استفاده نمایند.

متأسفانه این گوشی نتوانست نظر کارشناسان و کاربران را جلب کند. همان ابتدا کیفیت ساخت، عمر باتری و بعضی دیگر از ویژگی های آن با انتقاد روبرو شد. در پی این نقدها گسترده، LG خیلی زود ارائه ماژول های G5 را متوقف کرد و به همین خاطر تنها 2 ماژول رسمی برای آن ها عرضه شد. موتورولا هم در ادامه کوشش کرد شانس خود را در این زمینه امتحان کند و حتی چندین ماژول مختلف هم عرضه کند که در نهایت کوشش های این شرکت هم با شکست روبه رو شدند.

برگشت LG به دوران اقدامات عجیب و غریب با Wing

آیا فهرست طولانی از اقدامات نوآورانه به این معنی است که LG Wing می تواند به موفقیت برسد؟ تا زمانی که معین گردد این شکل و شمایل عجیب مناسب انجام چه کارهایی است، به این سؤال نمی توان پاسخ داد.

همان طور که گفتیم، در اولین ویدیوی منتشر شده از این گوشی تنها یکی از کاربردهای چنین گوشی هوشمندی نشان داده می گردد. در این ویدیو نمایشگر اصلی در حال نشان دادن راستا مربوط به رانندگی است و نمایشگر ثانویه به مرکز کنترل برای پخش موسیقی بدل شده است. احتمالا LG میخواهد این گوشی را به عنوان محصولی تبلیغ کند که کاربران به راحتی می توانند دو اپلیکیشن را کنار یکدیگر اجرا نمایند. مثلا شاید نمایشگر اصلی به مرورگر اختصاص پیدا کند و از نمایشگر ثانویه بتوان برای یادداشت برداری استفاده کرد.

چنین مکانیسمی احتمالا به کاربران اجازه می دهد یک اپلیکیشن را در دو نمایشگر اجرا نمایند. مثلا برای اپلیکیشن ویرایش عکس، نمایشگر اصلی عکس را نشان دهد و از نمایشگر کوچک تر می توان برای اعمال تغییرات استفاده کرد. یا مثلا هنگام فیلم برداری می توان نمایشگر اصلی را در حالت افقی قرار داد و از نمایشگر کوچکتر برای تغییرات تنظیمات بهره برد.

از لحاظ تئوری بعضی از این کارها را می توان با وسیله جانبی مربوط به نمایشگر ثانویه گوشی های LG هم انجام داد اما این گوشی تجربه کاربری یکپارچه تری را ارائه می دهد. همچنین LG برای گوشی Wing باید بتواند با گوشی های تاشو و دو نمایشگره هم رقابت کند.

حتی اگر LG Wing یک گوشی صرفا پر زرق و برق و غیرکاربردی باشد، ساخت آن خبر راضی نماینده ای محسوب می گردد زیرا نشان می دهد که LG به جای محافظه کاری کوشش می نماید ویژگی های نوآورانه ای را عملی کند. اما در نهایت باید ببینیم از چنین محصولی استقبال می گردد یا اینکه با شکست روبرو می گردد.

  • LG در سال 2020؛ فرارسیدن زمان تغییر

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 678

به "گوشی LG Wing بازگشت این شرکت به سمت طراحی های عجیب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی LG Wing بازگشت این شرکت به سمت طراحی های عجیب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید