10 منطقه شگفت انگیز برای سفرهای یک روزه اطراف تهران

به گزارش تور فرانسه، سفرهای یک روزه اطراف تهران می تواند انرژی از دست رفته شما در خاتمه یک هفته سخت و فشرده کاری را به شما بازگرداند. بشرط آنکه بدانید کجا و چطور دوباره خود را شارژ کنید ! زندگی ماشینی و مدرنیته، گاهی مجال نفس کشیدن به ما نمی دهد. گرمای هوا هم مزید بر دلیل می گردد تا زندگی عرصه را بیشتر بر ما تنگ کند. در این بین تعطیلات آخر هفته را اگر هوشمندانه برنامه ریزی کنید، به خوبی فرصت جبران خستگی 6 روز قبل از آن را دارید، ضمن اینکه هفته پیش رو را با یک موتور شارژ شده شروع خواهید کرد.

10 منطقه شگفت انگیز برای سفرهای یک روزه اطراف تهران

سفرهای یک روزه اطراف تهران

سفرهای یک روزه و کوتاه در شهرهای بزرگ یا کلان شهرهایی مثل تهران؛ هواداران زیادی دارد. اینکه شما آخر هفته را در میان کوه، جنگل و دشت سپری کنید و جان خود را صفا و جلا ببخشید، فرصتی است که در تابستان به شما اجازه نفس کشیدن خواهد داد، هرچند کوتاه !

سفرهای یک روزه اطراف تهران از این دست فرصت های بی نظیر استراحت در دل طبیعت محسوب می شوند. در این بین شناخت منطقه های که در اطراف تهران وجود دارند به شما یاری می کند تا در زمان انتخاب مقصد، گزینه های بیشتری داشته باشید. در ادامه با معرفی 10 مکان بی نظیر اطراف تهران، ما را همراهی کنید.

1.دریاچه آرام فراخین تا آبشار بی نظیر دارنو

در اطراف روستایی با نام ویسر که از توابع نوشهر در مازندران است، دریاچه ای با نام فراخین قرار گرفته است که حتی تماشای آن از دور دست نیز آرامش بخش است. مکانی مناسب برای سفرهای یک روزه اطراف تهران با دریاچه ای که درختان سرسبز و سر به فلک ساییده جنگل های هیرکانی آن را تنگ در آغوش گرفته اند. دریاچه کوچکی شبیه به تالاب های جنگلی که چشم انداز ای چشم نواز و رویا گونه را در مقابل چشمان شما به تصویر کشیده است. دریاچه فراخین با ارتفاع 2200 متر از دریا و مساحتی در حدود نیم هکتار، همانند نگینی زمردین در دل جاده جنگلی نوشهر به کجور می درخشد.

ترکیب صدای پرندگان و درخشش آب های دریاچه در زیر انوار طلایی خورشید، در کنار انعکاس روشن و تصویر درختان بر روی آب، چشم انداز بی نظیر و کمتر دیده شده ای را در مقابل چشمان شما به تصویر می کشد. فضایی مناسب، آرام و بکر برای یک پیاده روی دل انگیز در کنار خانواده و دوستان.

آبشار با شکوه دارنو

آبشار دارنو از جاذبه های دیگر مازندران و همجوار با دریاچه فراخین است. این آبشار از هفت آبشار مختلف تشکیل شده که آبشار اصلی، دومین آبشار آن است. ارتفاعی 25 متری دارد و بلندترین این 7 آبشار محسوب می گردد. آبشار های دیگر دقیقاً در قسمت بالا دست این آبشار مستقر شده اند. برای رسیدن به زیباترین آبشار دارنو باید کمی پیاده روی کنید.

قدم زدن، نفس کشیدن و رها شدن در دل طبیعت خیال انگیز و جنگلی سرسبز، مانند این است که در قطعه ای از بهشت فارغ از زندگی ماشینی در حال گذراندن وقت هستید و یا شاید هم گم شده اید ! آبشار دارنو در تمام فصل ها زیبایی خود را دارد اما تابستان و بهار آن بی نظیر ترین فصول محسوب می شوند. برای یک اقامت کوتاه و انجام سفرهای یک روزه اطراف تهران در دل جنگل های مجذوب نماینده هیرکانی، می توانید از خانه های محلی، مهمانسرا ها، هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی بهره ببرید.

2.جنگل نقله بر در دل رودبار

درست بر روی کوهپایه های خوش آب و رنگ و خوش آب و هوای گیلان، همجوار با رود همواره خروشان و پرتلاطم سفیدرود، جنگل نقله بر خودنمایی می نماید. جنگلی باطراوت و سرسبز که به شما اجازه می دهد در کنار تماشای منظره ها تکرار نشدنی آن، ساعت ها در میان این هجوم سبز پیاده روی کنید. این جنگل به روستای رستم آباد شهرستان رودبار نزدیک است. در ابتدای ورودی باید در یک مسیر تقریبا پرشیب پیاده روی نموده و بعد از آن وارد جنگل شوید.

تنوع گونه های جانوری و گیاهی و تعداد فراوان درختان انجیلی، آزاد و ممرز همینطور بوته های پاپیتال، ملک، سرفیلی و غیره، ناگهان به دور شما حلقه زده و شما را احاطه می نمایند. جنگل نقله بر زیبایی ابدی در تمام فصول سال دارد و در کنار آواز خوش صدای پرندگان، فضایی فوق العاده و دلنشین را برای سفرهای یک روزه اطراف تهران محیا نموده است.

3.آبشار تماشای ترز

استان مازندران نیز در خلق و حضور پررنگ آبشار های تماشای، کمتر از سایر نقاط نیست. آبشار ترز که در قلب جنگل های هیرکانی این استان قرار گرفته است، در اطراف خود طبیعتی خاص و فوق العاده را شکل داده است. آبشاری در مازندران و در دل جنگل ترز که اتفاقاً از منطقه ها بسیار مرتفع این جنگل محسوب می گردد. برای سفرهای یک روزه اطراف تهران شما می توانید به اعماق جنگل های رازآلود هیرکانی سفر نموده و با عبور از آنها، حضور در کنار آبشار ترز را به خود هدیه کنید. صدای آب، سکوت جنگل و نوای خوش الحان پرندگان، حضور سبز طبیعت را با تمام قدرت به رخ می کشند.

گردشگران می توانند در این منطقه آرامش از دست رفته خود را به شکلی عمیق، به روح، قلب و جان خود هدیه دهند. گیاهان وحشی، خرمالو های جنگلی، عطر روح نواز پونه و غیره همگی مسیب ایجاد این آرامش هستند. البته از قلم نیاندازید که در این مسیر ممکن است با حیوانات وحشی روبرو شوید. به همین علت برترین فصل سفر به این آبشار و منطقه، فصل بهار است. برای اقامتی 1 روزه، ما به شما کلبه های چوبی منطقه سوادکوه و بعلاوه سد لفور را پیشنهاد می کنیم.

4.روان رود اسکلیم رود

اسکلیم رود را در دسته جاذبه های روان در میان جنگل های هیرکانی لفور می دانند که بهشت روی زمین مازندران است. این رود از جمله پر هوادار ترین مقاصد گردشگری شهر سواد کوه محسوب می گردد. رودی که در روستای لفور قرار گرفته است و به سرزمین هزار رنگ آبشارها معروف است. در دل این روستا، دره و آبشار اسکلیم رود نیز با قدرت هرچه تمام تر حضور خود را به رخ می کشند. منطقه لفور را با وجود درختان سرسبز و انبوه هیرکانی، رودها آبشارها و چشمه سارهای متعدد و زیبای طبیعی در مازندران می شناسند. این منطقه برای سفرهای یک روزه اطراف تهران یکی از مطلوب ترین مقاصد به شمار میرود.

5.سد مشهور لفور

سوادکوه علاوه بر جنگل ها، رودها و چشمه ها، جاذبه دیگری نیز دارد که آن را سد البرز یا سد لفور می نامند. این سد در دهستان لفور با ارتفاع 72 متر بر سر راه تلاقی 3 رودخانه بزرگ کار سنگ رود، اسکلیم رود و آذر رود واقع شده است. منطقه محل قرارگیری سد را دئوتک یا محل تلاقی شدن 2 آب می نامند. سدی خاکی آرمیده در جوار جنگلی مسحورنماینده که منظره ها کمتر دیده شده ای را در مقابل چشمان شما به نمایش درآورده است. اگر برای اقامت و سفرهای یک روزه اطراف تهران این منطقه را انتخاب کردید، بد نیست بدانید که در نزدیکی های سد کلبه ای چوبی قرار گرفته که برای اقامت در طول همین مسیر است. ظرفیت پذیرش کلبه 20 نفر بوده و چشم اندازی عجیب را به سمت منطقه برای شما ارائه می نماید.

6.غار آبی و خوش نام علیصدر

نام غار علیصدر برای همه آشنا است. غاری بشدت زیبا و بی نظیر که از محدود غارهای طبیعی در دنیا محسوب می گردد. غار علیصدر در روستایی با همین نام از توابع بخش اصلی گل تپه واقع در شهرستان معروف کبودراهنگ مستقر شده و در شمال غرب همدان و 75 کیلومتری آن آرام گرفته است. یکی از غارهای آبی در دنیا که برای گردشگران طولانی ترین مسیر قایقرانی موجود در دل خود را فراهم نموده است.

محوطه موجود در غار از دهلیز ها و دالان های پر پیچ و خمی تشکیل شده است که دریاچه بزرگ روان در دل غار را هدایت می نمایند. نفوذ کردن به قلب غار علیصدر تنها با قایق هایی که بر روی آن طی طریق می نمایند امکان پذیر خواهد بود. وجود رسوبات یا استالاکتیت ها که با گذشت زمان و سالیان دور شکل گرفته اند، زیبایی عجیبی را به این غار بخشیده است. بعید نیست اگر با تماشا این زیبایی ها بر سر شوق آمده و تصمیم بگیرید که بازهم در سفرهای یک روزه اطراف تهران این غار را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

7.جنگل رازآلود الیمستان

جنگلی مه آلود و پر رمز و راز که در جوار روستایی با همین نام قرار گرفته است. طبیعت بکر و زیبایی داشته که آن را زبان زد خاص و عام نموده است. وجود گیاه الیماست در این جنگل علت موجهی برای انتخاب نام این جنگل خواهد بود. فضای مه آلود و خنک این جنگل بدون شک انتخابی درجه یک برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. مراتع سرسبز، منطقه ها منتهی به سرسبزی های بی انتها، دشت های پوشیده شده از گیاهان عجیب و غیره همگی در کنار هم، لذت سفر را برای شما صد چندان می نمایند. منظره های بکر که سوژه هایی دیده نشده در دل طبیعت برای عکاسان هستند. روستای الیمستان کمی با این جنگل فاصله دارد. به شما توصیه می کنیم بعد از عبور از دل جنگل به این روستا سری زده و اقامت بهشتی خود را تکمیل کنید.

8.جنگل انبوه راش

یکی دیگر از جنگل هایی که می تواند مقصدی مناسب برای سفرهای یک روزه اطراف تهران باشد، جنگل انبوه راش است. شاید کمی تکراری باشد گفتن جمله: درختان سر به فلک کشیده راش ! اما شک نکنید که این درختان سر به فلک کشیده حتی از دور دست ها نیز روح شما را به سمت خود فرا می خوانند. درختانی که چون یک حریر نقره ای رنگ جنگل را فرا گرفته اند و سکوت عمیقی را در روح و جان شما تزریق می نمایند.

به شما توصیه می کنیم که حتی برای یکبار حتما به این جنگل هیرکانی سر بزنید. با قدم گذاشتم در دل این جنگل خود را در صحنه های پارک ژوراسیک و دنیای چهل میلیون سال پیش خواهید دید. مسیر پیاده روی در دل این جنگل کهن و جادویی بوده و برترین فصل سفر به آن برای عاشقان پاییز، این فصل هزار رنگ است. جنگل راش در بخش دودانگه شهر ساری در استان مازندران و در 50 کیلومتری شیرگاه واقع شده که نزدیکترین روستا به آن سنگده نام دارد.

9.مرداب وهم انگیز دیوک

شاید تعجب کنید اگر بگوییم مرداب دیوک یکی از تماشای ترین شگفتی های اطراف تهران محسوب می گردد. مسیر دسترسی به این مرداب از سمت جاده چالوس به کلاردشت است که بعد از آن یک راه جنگلی شما را به این مرداب میرساند. مردابی خفته درد دل جنگل و درختان تنومند که راه رسیدن به آن یک مسیر پیاده روی بسیار تماشای است. مسیری سرسبز پوشیده شده با درختان انبوه چند هزار ساله که در نهایت شما را به چشم این جنگل یا مرداب دیوک هدایت می نمایند. اگر تصمیم گرفتید برای سفرهای یک روزه اطراف تهران به تماشا این مرداب بروید، بهتر است فصل انتخابی شما زمستان نباشد. چون پیمودن مسیر دسترسی برای رسیدن به این مرداب در فصل زمستان کمی سخت خواهد بود.

10.قلعه پای در بند الموت و دریاچه اوان

آخرین جاذبه تماشای و جالب که می توانید آن را برای سفرهای یک روزه اطراف تهران انتخاب کنید، قلعه الموت و دریاچه اوان است. دریاچه ای که با استان قزوین 70 کیلومتر و با روستای اوان 4 کیلومتر فاصله دارد. مساحت آن 70 متر مربع است و در میان گردهمایی 4 روستا با نام های زرآباد، زواردشت، وربن و اوان خودنمایی می نماید. دریاچه نقره ای پوشیده شده از گیاهان و مامنی امن برای پرندگانی مجذوب نماینده چون سبزه قبا، کبک و فاخته که به شدت آن را به منطقه ای تماشای برای گردشگران تبدیل نموده اند.

بعلاوه قلعه الموت در شمال شرق روستای گازرخان با ارتفاع 2100 متر از سطح دریا قرار گرفته که دور نمایی زیبا از قلعه حسن صباح را با عبور از جاده کنار آن، خواهید دید. این قلعه در روزگاری دور مقر حضور حسن صباح، از بنیانگذاران فرقه اسماعیلیه بوده است. شکوه و عظمت آن مثال زدنی است و زیبایی آن خالق منظره ها بی نظیری برای گردشگران خواهد بود.

تماشای هایی که دیگر تماشای نیستند !

ما در این مطلب 10 مقصد سفر برای سفرهای یک روزه اطراف تهران را به شما معرفی کردیم. تماشای های این منطقه ها دیگر تماشای نیستند! بلکه مثال زدنی و قابل لمس هستند. منطقه های که بدون شک با حضور در آنها می توانید روح و جان خود را جلا بخشیده و خود را به یک روز آرامش محض و دوری از زندگی پر هیاهوی شهری مهمان کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1852

به "10 منطقه شگفت انگیز برای سفرهای یک روزه اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 منطقه شگفت انگیز برای سفرهای یک روزه اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید