15 مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استانبول

به گزارش تور فرانسه، استانبول یکی از بهترین شهرهای توریستی جهان است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می نماید. این شهر بزرگترین و زیباترین شهر ترکیه است و به علت امکانات رفاهی و توریستی بالایی که دارد در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم 15 تا از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استانبول را معرفی کنیم.

15 مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استانبول

1. جزایر پرنس

از جمله جاذبه های طبیعی استانبول وجود جزایر در اطراف شهر است و اگر برای استراحت در پی آرامش و سکونت هستید حتما سری به جزایر پرنس بزنید. این جزایر از 9 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که از جمله آن ها می توان به جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا اشاره نمود.

2. تنگه بسفر - جاذبه های طبیعی استانبول

تنگه بسفر که محل اتصال دو دریای مرمره و سیاه است از جمله تنگه های استراتژیکی است که در بین دو قاره واقع شده است. این تنگه دارای زیبایی های طبیعی و رستوران های رو به دریا است که رستوران ها و کافه های بسیاری در کنار آن قرار دارند و می توانید در کنار تنگه بسفر و منظره زیبایش یک وعده غذای باکیفیت میل کنید.

3. محله ببک استانبول

غیر ممکن است نام محله ببک استانبول را در این سفر نشوید؛ این محله یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که بیشتر توریستان برای پیاده روی و تماشای زیبایی این محله حتما سری به آن می زنند.

4. محله بالات - جاذبه های طبیعی استانبول

محله بالات در منطقه ای قدیمی در استانبول واقع شده است و به محله رنگ ها معروف است. این محله به علت داشتن ساختمان های زیبا و رنگارنگی که دارد در بین توریستان و عکاسان معروف شده و بیشتر ساختمان های آن مربوط به زمان سکونت یونانیان است. در محله بالات می توانید در کوچه های باریک و رنگارنگ قدم بزنید و شادی و شور زندگی را ببینید.محله بالات دارای منظره ها زیبای رو به دریا و پر از کافه ها، ساختمان ها و خیابان های زیبا و قدیمی است.

5. روستای کانلیکا

از جمله منطقه ها قدیمی استانبول وجود روستاهای کهن و تاریخی این شهر است و روستای کانلیکا یکی از زیباترین روستاهای تاریخی استانبول است. این روستا در شمال دومین پل بسفر قرار گرفته و معماری قدیمی خود را حفظ نموده و از خانه های چوبی، کافه های ساحلی، کوچه پس کوچه های قدیمی و مغازه های کوچک تشکیل شده است.

6. جنگل بلگراد

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استانبول جنگل بلگراد است که در 15 کیلومتری شمال غرب این شهر واقع شده است. جنگل بلگراد دارای پنج هزار هکتار وسعت با حیات وحش جانوری متنوعی است. این جنگل به داشتن منظره های زیبا و سرسبز، درختان کهن بلوط، ممرز، توس و شاه بلوط معروف است.

جنگل بلگراد با آب و هوای خنک و درختان بزرگی که دارد مناسب برای فرار از گرمای تابستانی استانبول است و علاوه بر پیک نیک، پیاده روی و ورزش می توانید به بازدید از منظره ها زیبا و گونه های جانوری مثل انواع پرندگان، راسو، گراز وحشی و… بپردازید.

7. پارک مینیاتورک - جاذبه های طبیعی استانبول

پارک مینیاتورک در منطقه سوتلوجه در نزدیکی شاخ طلایی واقع شده است که در آن 58 جاذبه تماشای استانبول ساخته شده که در بین توریستان محبوبیت بالایی دارد و یکی از جاذبه های طبیعی استانبول است. در این پارک حدود 120 ماکت زیبا از آثار تاریخی و جاذبه های استانبول را خواهید دید که از جنس فایبرگلاس ساخته شده اند. از امکانات پارک مینیاتورک می توان به وجود رستوران های متنوع و شهربازی آن اشاره نمود.

8. آبراهه والنس

آبراهه والنس که آبراهی طولانی از ترکیه تا روم است در سال 368 میلادی در استانبول و کنار مسجد سلطان احمد برای آبرسانی به استانبول قدیم (قسطنطنیه) بنا شد که تا زمان حکومت عثمانی از آن استفاده می شد. این آبراهه از آجر و سنگ به ارتفاع 30 متر و طول 971 متر تشکیل شده و به افتخار امپراطور روم باستان به نام والنس نام گذاری شد.

9. پارک امیرگان

یکی از زیباترین پارک های استانبول که در بین توریستان بسیار معروف است، پارک امیرگان است. این پارک در بخش اروپایی استانبول واقع شده است که علاوه بر داشتن منظره ها زیبا و باغچه های پر گل هر ساله میزبانی جشن ها و مراسم های بسیاری را به عهده دارد.

10.جزیره بویوک آدا

جزیره بویوک آدا یکی از زیباترین جزایر استانبول است که در آن هیچ ماشینی پیدا نمی گردد و کاملا سنتی و زیبا با هوایی پاک و تمیز است. برای رفتن به این جزیره می توانید از اسکله های استانبول با کشتی به این جزیره بروید. جزیره بویوک آدا از ساختمان های قدیمی به سبک بیزانس ساخته شده و جزیره حدود 2500 سال قدمت دارد.

11. پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول از بزرگترین پارک ها و جاذبه های استانبول به شمار می رود که در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده است. این پارک یکی از پارک های تاریخی استانبول است که بزرگترین دروازه کاخ، ورودی این پارک است. از امکانات پارک گلخانه می توان به، زمین بازی مخصوص بچه ها، منطقه ها تفریحی، قهوه خانه ترکی و مجسمه آتاتورک اشاره نمود.

12.منطقه سرابورنو - جاذبه های طبیعی استانبول

منطقه سرابونو که قدیمی ترین منطقه بخش آسیایی استانبول است و حدود 6600 سال قدمت دارد یکی از جاذبه های طبیعی استانبول است که با قدم زدن در این منطقه که در کنار دریای مرمره واقع شده است می توانید تاریخ عثمانی و آثار به جا مانده از عصر نوسنگی را پیدا کنید.

13. چشمه سلطان احمد سوم

از دیگر جاذبه های استانبول چشمه سلطان احمد سوم است که روبه روی درب باب همایون کاخ توپکاپی در کنار مسجد سلطان احمد واقع شده است. چشمه سلطان احمد سوم در سال 1728 در محل چشمه بیزانسی ساخته شده و محیط و فضای آن مناسب برای عکاسی است.

14. آنادولو کاوایی - جاذبه های طبیعی استانبول

از دیگر جاذبه های طبیعی استانبول منطقه آنادولو کاوایی است که در بالای سواحل آسیایی استانبول واقع شده است. این منطقه یک دهکده کوچک ماهیگیری و محل سکونت گشتی های تنگه بسفر است و به عنوان دهکده ای تاریخی در استانبول شناخته می گردد.

محیط آنادولو کاوایی مانند دهکده های کلاسیک قدیمی و بسیار آرام و دنج است. در این دهکده کوچک که یکی از دهکده های توریستی استانبول به شمار می رود رستوران های دریایی بسیاری را با منظره ها زیبا پیدا خواهید کرد که غذاهای دریایی خوشمزه و تازه را می توانید امتحان کنید.

15. پارک ییلدیز

پارک ییلدیز که زمانی جز باغ های سلطنتی ترکیه محسوب می شد، یکی از پارک های قدیمی و بزرگ استانبول است که در خیابان پالانگا واقع شده است و به علت وجود بقایای کاخ و ابنیه های تاریخی از جمله پارک های مورد علاقه استانبول برای توریستان است که سالانه هزاران توریست از این پارک تماشا می نمایند.

سخن پایانی درباره جاذبه های طبیعی استانبول

شهر استانبول بزرگترین و زیباترین شهر ترکیه است که به علت قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص در کنار دریای مرمره و بعلاوه وجود جاذبه های طبیعی استانبول که از جمله شهرهای توریستی ترکیه به شمار می رود و سالانه میلیون ها نفر از استانبول بازدید می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1682

به "15 مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید