ZTE Axon 20 معرفی گشت؛ اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر

به گزارش تور فرانسه، در تلاش برای یکپارچه کردن نمایشگر، دوربین سلفی مانع مهمی بوده است. برای رسیدن به این خواسته بریدگی نمایشگر کوچکتر شد و حفره نمایشگر و دوربین های پاپ آپ و چرخان استفاده شد، اما حالا بعد از چند سال تلاش، شاهد معرفی اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر به نام ZTE Axon 20 5G هستیم.

ZTE Axon 20 معرفی گشت؛ اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر

یکی از مهم ترین مسائل دوربین های زیر نمایشگر بحث میزان نوری است که به سنسور دوربین سلفی می رسد و اگر این نور کافی نباشد، کیفیت عکس های سلفی هم مناسب نخواهد بود. همچنین نمایشگر باید کیفیت یکپارچه ای داشته باشد تا در بخشی که زیر آن دوربین تعبیه شده، کاربران با اختلاف کیفیت روبرو نشوند.

در بخشی از نمایشگر که بر روی دوربین قرار می گیرد، ZTE چینش پیکسل ها را بهینه سازی کرده و به همین خاطر این بخش از نمایشگر در عین حال که می توان نور کافی به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برساند، از لحاظ کیفیت تفاوتی با دیگر بخش های نمایشگر ندارد. همچنین باید به بهره گیری از الگوریتم های پردازش تصویر هم اشاره کنیم تا کیفیت عکس های سلفی بهبود پیدا کنند.

گوشی ZTE Axon 20 5G از نمایشگر 6.92 اینچی اولد با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد. در ضمنًً حسگر اثر انگشت هم مانند دوربین سلفی زیر نمایشگر تعبیه شده است. در پنل پشتی هم دوربین چهارگانه توجه را جلب می کند که از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

قلب تپنده این گوشی اسنپ دراگون 765G است که کاربران از بین 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی می توانند دست به انتخاب بزنند. انرژی آن از جانب باتری 4220 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود که از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می کند.

این گوشی در رنگ های مشکی، سفید، صورتی و نارنجی از تاریخ 10 سپتامبر روانه بازار چین می شود. مدل پایه 6/128 گیگابایت 322 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل های 8/128 و 8/256 گیگابایت باید به ترتیب مبلغ 366 و 410 دلار را بپردازید. هنوز معلوم نیست آیا این گوشی در بازارهای خارج از چین هم عرضه می شود یا نه.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 698

به "ZTE Axon 20 معرفی گشت؛ اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ZTE Axon 20 معرفی گشت؛ اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید