شروع بهره برداری از 5 طرح عظیم صنعتی

به گزارش تور فرانسه، تهران (پانا) - همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، بهره برداری از پنج طرح عظیم صنعتی در استان زنجان، با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری شروع شد.

شروع بهره برداری از 5 طرح عظیم صنعتی

در چهل و ششمین برنامه افتتاح جهش فراوری، با دستور رییس جمهوری بهره برداری از پنج طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان با سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و 768 نفر در شهرستان های ابهر، صایین قلعه، سلطانیه و زنجان شروع شد.

در برنامه افتتاح هم زمان امروز، فاز دوم شرکت نورد فولادکاران افق با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای 140 نفر، فراوریکننده انواع کلاف های پیچ سازی استرندر فلزی و استنلس استیل با ظرفیت 450 هزار تن در شهرستان ابهر زنجان به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی فاز سوم این طرح سال جاری با سرمایه گذاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال و ارزی 35 میلیون یورویی سال جاری شروع و حداکثر تا پاییز 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

در این مرحله وابستگی کشور به شمش های آلیاژی خاص قطع شده و همه شمش های آلیاژی صنایع الکترود، شمش های استنلس استیل، پیچ مهره، فنر و بیدوایر در داخل فراوری خواهد شد.

شرکت سپهر پلاستیک پدیده واقع در شهرستان زنجان با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای 180 نفر در زمینه فراوری انواع ظروف پت و پلاستیک، درب و بطری از جنس پلی اتیلن و پلی پروپیلن، دیگر طرحی است که در این مراسم افتتاح می گردد.

شرکت البرز ناب آرش سومین طرحی است که امروز با دستور رییس جمهوری فعالیت خود را آغتز خواهد نمود. این شرکت در زمینه فراوری شمش آهن مواد اولیه کارخانجات نورد، با ظرفیت یک میلیون تن در سال فعالیت خواهد نمود و با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای بیش از یک هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال زایی غیرمستقیم خواهد داشت.

شرکت دنیا نمو فراوریکننده کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 250 هزار تن در فاز نخست و قابلیت افزایش تا یک میلیون تن در سال با سرمایه گذاری افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای 150 نفر در شهرستان سلطانیه اشتغال زایی مستقیم نموده است.

پنجمین طرح مورد بهره برداری که با دستور ویدئو کنفرانسی روحانی در استان زنجان و شهرستان صایین قلعه افتتاح می گردد، شرکت اطلس جین فراوریکننده انواع نخ، پارچه و پوشاک های جین و کتان خواهد بود که با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریالی برای 600 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 975

به "شروع بهره برداری از 5 طرح عظیم صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بهره برداری از 5 طرح عظیم صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید