آمریکایی ها روسیه را مقصر در تیرگی روابط دوجانبه می دانند

به گزارش تور فرانسه، معاون وزیر خارجه آمریکا معتقد است که بعضی الگوهای رفتاری روسیه، واشنگتن را مجبور به واکنش، از جمله اعمال تحریم ها نموده و به همین دلیل پیشرفت در روابط دو کشور، عملاً غیرممکن است.

آمریکایی ها روسیه را مقصر در تیرگی روابط دوجانبه می دانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، استون بیگن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده ویژه در امور کره شمالی، گفت که به دلیل رفتارهای طرف روسی، پیشرفت در روابط مسکو و واشنگتن تقریباً غیرممکن است. به گفته وی، اقدامات مقامات آمریکایی فقط مقابله با الگوی دیرینه رفتار روسیه است که باعث تیرگی روابط دو کشور شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا امروز در جلسه شنود سنای این کشور، در رابطه با تصمیم اخیر واشنگتن برای تشدید تحریم ها علیه بعضی اشخاص حقیقی و حقوقی روسی، گفت: اقداماتی که ما اخیراً در رابطه با روسیه برداشته ایم، صرفاً بخشی از پاسخ ما به یک الگوی رفتار دیرینه از سوی مقامات مسکو است که ما را مجبور به واکنش می کند و دقیقاً چنین رفتارهایی، عملاً امکان هر نوع پیشرفت در روابط ما با روس ها را از بین برده است.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات واشنگتن شنیده می گردد که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه چندی قبل یادآور شد که مسکو دیگر آمریکا را به عنوان یک شریک قابل اطمینان برای مذاکرات نمی بیند و اعتماد خود نسبت به واشنگتن را از دست داده است.

ریابکوف دلیل این مسئله را اینگونه شرح داد که طرف آمریکایی طی چند سال اخیر به طور فزاینده ای از انجام تعهدات بین المللی خود شانه خالی نموده و و باعث از بین رفتن بعضی توافقات مهم بین المللی، از جمله در عرصه امنیت راهبردی و کنترل تسلیحات شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 637

به "آمریکایی ها روسیه را مقصر در تیرگی روابط دوجانبه می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها روسیه را مقصر در تیرگی روابط دوجانبه می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید