آمریکا 5 فروند بالگرد آپاچی را برای استقرار در مرز چین زودتر از موعد به هند تحویل داد

به گزارش تور فرانسه، همزمان با افزایش تنش در مرز لداخ، هند از تحویل دریافت 5 فروند بالگرد آپاچی آمریکایی و استقرار آن در مرز مشترک با چین اطلاع داد.

آمریکا 5 فروند بالگرد آپاچی را برای استقرار در مرز چین زودتر از موعد به هند تحویل داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، دولت هند 5 فروند بالگرد آپاچی را که پس از شروع بحران کرونا عملیات اسمبل آنها متوقف شده بود از آمریکا تحویل گرفت.

این بالگردها به سرعت در مرز مشترک چین و هند مستقر شدند تا از نیروهای هندی در مقابل هر گونه تهدید حمایت نمایند.

هند با اعلام این خبر توضیح داد: 5 فروند بالگرد آپاچی به پایگاه هوایی پاتانکوت در نزدیکی مرز لداخ اعزام شده اند تا به یاری نیروی هوایی هند بیایند.

یکی از مقامات ارشد ارتش هند نیز به این رسانه اظهار داشت: ما خود را برای بدترین وضع ممکن آماده نموده ایم و تجهیزات نظامی ما در مرزها به شدت افزایش پیدا نموده اند.

هند سال گذشته قرار داد خرید 22 بالگرد آپاچی را با آمریکا امضا نموده بود و 5 فروند بالگرد به جامانده را طی روزهای اخیر تحویل گرفته است.

از سوی دیگر استقرار تجهیزات سنگین در مرزهای چین نیز ادامه دارد و روز گذشته پهپادهای هندی تصاویری از جابجایی استراتژیک نیروهای نظامی چینی در مرزها منتشر نموده اند.

هندی ها می گویند با توجه به شرایط جوی و احتمال وقوع سیل در مرز لداخ چین محل استقرار نیروهای خود را حداقل یک کیلومتر به عقب منتقل نموده است.

لازم به ذکر است نزاع مرزی بین هند و چین طی روزهای اخیر شدت گرفته و حدود 2 هفته قبل 20 نظامی هندی در مرز لداخ کشته شدند.

چین مدعیست است هند اقدام به ساخت جاده ای نظامی در یک منطقه معین تکلیف نشده نموده است و این زیر پا گذاشتن توافق نامه های پیشین است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 621

به "آمریکا 5 فروند بالگرد آپاچی را برای استقرار در مرز چین زودتر از موعد به هند تحویل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 فروند بالگرد آپاچی را برای استقرار در مرز چین زودتر از موعد به هند تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید