آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار بازداشت شد

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، بامداد دوشنبه سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی برای دموکراسی در میانمار بیان کرد که همزمان با تشدید تنش ها میان مقامات حزب مذکور با فرماندهان ارتش و تشدید نگرانی ها از وقوع یک کودتای نظامی در این کشور آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب حاکم بازداشت شدند.

آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار بازداشت شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی حزب حاکم میانمار گفت که این مقامات بلندپایه بامداد دوشنبه توسط نیروهای ارتش میانمار بازداشت شدند.

سخنگوی حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی با اعلام این خبر به خبرگزاری رویترز گفت: می خواهم به مردم کشورمان بگویم که شتابزده واکنش نشان ندهند و از آنها می خواهم که مطابق با قانون عمل نمایند. وی در ادامه گفت پیش بینی می نماید که او هم به زودی بازداشت گردد.

بازداشت سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و شماری دیگر از مقامات این حزب پس از آن روی داد که ارتش این کشور بر درخواست خود جهت انجام تحقیقات در خصوص بروز تقلب در انتخابات سال گذشته پافشاری می کرد.

لازم به ذکر است، حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف آرای چشمگیری پیروز شد، اما به اتهام عدم اعطای حق به رأی دهندگان در این منطقه پرتنش مورد انتقاد گسترده گروه های راست گرا نهاده شد.

گروه اپوزیسیون و متحد با ارتش میانمار نتایج این انتخابات را به چالش کشید، و ارتش میانمار نیز چند هفته پیاپی ادعا می کرد که تخلفات گسترده انتخاباتی به وقوع پیوسته و اینکه 8.6 میلیون مورد تقلب پیدا نموده است.

هفته گذشته نیز سخنگوی ارتش میانمار گفته بود که ژنرال مین آنگ هلاینگ فرمانده این ارتش، به عنوان قدرتمندترین شخصیت سیاسی-نظامی در میانمار، پیش تر به بروز تقلب و بی عدالتی در جریان انتخابات اشاره نموده بود.

با این حال، سخنگوی ارتش میانمار احتمال وقوع کودتا از سوی نظامیان را رد نکرد.

شایان ذکر است، ارتش میانمار دارای نقش مهم و مؤثری در عرصه سیاسی این کشور است و به یُمن قانون اساسی نوشته شده در دوران حکومت نظامی کنترل شماری از وزارتخانه های کلیدی این کشور را در دست دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 967

به "آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنگ سان سوچی رهبر غیررسمی میانمار بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید