اردبیل بالاترین ظرفیت گردشگری زمستانی را در کشور دارد

به گزارش تور فرانسه، کریم حاجی زاده عصر دوشنبه در حاشیه جلسه آنالیز راهکارهای توسعه گردشگری زمستانی در اردبیل طی گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:کشورهایی هستند که میلیاردها دلار برای ایجاد اقلیم زمستانی هزینه می نمایند، اما این استان در شرایط طبیعی از ظرفیت و توانمندی گردشگری زمستانی برخوردار است.

اردبیل بالاترین ظرفیت گردشگری زمستانی را در کشور دارد

وی شرایط گردشگری زمستانی این استان را هم چون کوه های آلپ دانست و توضیح داد: باید از این ظرفیت های طبیعی در زمینه توسعه گردشگری زمستانی بویژه ورزش های زمستانی بهره گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه اردبیل به دلیل بعضی نگاه ها در گذشته به عنوان گردشگری تابستانی و فصلی شناخته شده است، متذکر شد: این در حالی است که اسن استان تمام شرایط لازم برای گردشگری در سایر فصول را دارد.

وی پیست اسکی آلوارس در دامنه کوه سبلان و در شهرستان سرعین را یکی از این ظرفیت های طبیعی برشمرد و بیان داشت: این پیست به عنوان یکی از بلندترین پیست های کشور چندین ماه از سال دارای برف بوده و می تواند به محلی برای پرداختن به ورزش های زمستانی معرفی گردد.

حاجی زاده وجود مراکز اقامتی مجهز و آب گرم های معدنی متعدد سرعین را در کنار این پیست یکی از بهترین شرایط توسعه این حوزه دانست و تاکید نمود که در این زمینه باید اقدامات و سرمایه گذاری های زیادی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری یکی از اصلی ترین اقدامات ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری است، عنوان نمود: به دنبال توزیع مکانی و زمانی گردشگری در استان هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1208

به "اردبیل بالاترین ظرفیت گردشگری زمستانی را در کشور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل بالاترین ظرفیت گردشگری زمستانی را در کشور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید