اعتراض احزاب اپوزیسیون پاکستان به بودجه پیشنهادی دولت

به گزارش تور فرانسه، به دنبال انتشار جزئیات بودجه پیشنهادی دولت پاکستان احزاب اپوزیسیون ضمن اعتراض گسترده آن را کوشش برای افزایش مسائل مالی دانستند.

اعتراض احزاب اپوزیسیون پاکستان به بودجه پیشنهادی دولت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، به دنبال حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در صحن مجلس این کشور برای ارائه و تصویب بودجه پیشنهادی سال 2021-2020 نمایندگان احزاب اپوزیسیون کوشش کردند با اعتراض و ایجاد جنجال مانع تصویب بودجه پیشنهادی دولت شوند.

گزارش ها حاکی است نمایندگان معترض که نتوانستند حرف خود را با کرسی بنشانند پس از دقایقی اعتراض مجبور به ترک جلسه شدند.

اعضای حزب نواز، حزب مردم و مجلس متحده عمل از جمله معترضین به بودجه پیشنهادی دولت اسلام آباد بودند و با به دست دریافت پلاکاردهایی اعتراض خود را به پیشنهاد بودجه دولت گفتند.

رسانه های پاکستان در این خصوص نوشتند: بر عکس سال های گذشته که نمایندگان معترض دور وزیر دارایی حلقه زده و خواستار اصلاح بودجه بودند سال جاری نمایندگان تنها به شعار دادن اکتفا کردند.

اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان در این خصوص گفت: نمایندگان نباید با سردادن شعارهایی که توهین به قوه مقننه محسوب می گردد اعتراض خود را اعلام نمایند.

در جلسه مجلس پاکستان شهباز شریف که به کرونا مبتلا شده حضور نداشت و خواجه آصف وزیر خارجه سابق پاکستان رهبر حزب نواز و احزاب اپوزیسیون را به عهده داشت.

شاهد خاقان عباسی، ایاز صادق، احسن اقبال و مریم اورنگزیب از دیگر چهرهای برجسته حزب نواز بودند که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نتوانستند در جلسه مجلس حضور پیدا نمایند.

شهباز شریفرئیس حزب نواز پس از انتشار جزئیات بودجه پیشنهادی دولت ضمن واکنش به آن گفت: این بودجه اقشار ضعیف را ضعیف تر می نماید و به مردم بی بضاعت فشار وارد می نماید زیرا باعث افزایش تورم در پاکستان می گردد.

وی مدعی شد: بودجه دولت تحت فشار صندوق بین المللی پول تصویب شده است و عدم افزایش حقوق کارمندان دولت دلیلی بر این ادعا است.

بلاول بوتو زردرای رئیس حزب مردم نیز این بودجه پیشنهادی را رد نموده و تاکید نمود: این بودجه نشان دهنده عدم توجه دولت اسلام آباد به اقشار ضعیف جامعه است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 590

به "اعتراض احزاب اپوزیسیون پاکستان به بودجه پیشنهادی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض احزاب اپوزیسیون پاکستان به بودجه پیشنهادی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید