اعلام سقف و کف حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش تور فرانسه، ایسنا نوشت: معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با چالش هایی دست به گریبان است گفت: میانگین سن بازنشستگی حدود 52 سال است و میانگین پرداخت حقوق و مستمری به 29 سال رسیده و دلیل، همین پایین بودن سن بازنشستگی است؛ حال آنکه میانگین سن بازنشستگی در استاندارد های جهانی 13 سال کمتر از سن امید زندگی است.

اعلام سقف و کف حقوق بازنشستگان کشوری

اکبر شیرمحمدی در نشست خبری که به مناسبت یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار گردید به پیشینه تاسیس این صندوق اشاره و اظهار کرد: سال 1287 قانون وظایف در دوران مشروطیت تصویب و مصوب شده بود مقرری به بازماندگان کارمندانی که فوت می نمایند پرداخت گردد.

وی اضافه کرد:، اما قانون استخدام کشوری 22 آذر 1301 تصویب شد و چهارفصل داشت. به موجب این قانون اداره تقاعد و وظایف وراث در وزارت مالیه یا دارایی تشکیل شد. شرایط بازنشستگی نیز وضع شده بود. وجوهات در اداره تقاعد مدیریت می شد و به بازنشستگان حقوق داده می شد تا سال 1337 که قانون اصلاح شد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه تا سال 1345 قانون استخدام کشوری دوم تصویب و از سال 1347 اجرایی شد گفت: ماده 70 قانون استخدام کشوری در سال 54 اصلاح و صندوق بازنشستگی کشوری به شکل فعلی اش تشکیل شد. در صندوق قبلی 45 هزار حقوق بگیر بودند که به صندوق تازه منتقل شدند. در سیستم بازنشستگی قدیم سهم کارفرمایی دیده نشده بود و منابع مالی آن محدود بود که بعد ها مشمول تغییرات قابل توجهی شد.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با چالش هایی دست به گریبان است گفت: میانگین سن بازنشستگی 51.55 سال (حدود 52 سال) است و میانگین پرداخت حقوق و مستمری به 29 سال رسیده و دلیل، همین پایین بودن سن بازنشستگی است. میانگین سن بازنشستگی در استاندارد های جهانی 13 سال کمتر از سن امید به زندگی است.

وی با اشاره به اینکه از بازنشستگان قبل از سال 1354 هنوز هم وظیفه بگیرانی داریم که مستمری می گیرند و بیش از 50 سال است که بازماندگان شان حقوق از ما دریافت می نمایند گفت: امیدواریم این قوانین حمایتی اصلاح شوند تا صندوق ها بتوانند از بحران هایی که دارند عبور نمایند.

وی ادامه داد: یک میلیون و 630 هزار بازنشسته داریم و شاغلین کسور پرداز ما 878 هزار نفر هستند. درحال حاضر 65 هزار نفر حداقلی بگیرند که سه درصد افراد تحت پوشش می شوند و با افزایش های اخیر دریافتی آن ها به شش میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر بین پنج تا 11 میلیون تومان دریافتی دارند. 46 هزار نفر بین 11 تا 25 میلیون تومان و 5419 نفر بین 25 تا 41 میلیون تومان حقوق دریافت می نمایند و میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته، هفت میلیون و 70 هزار تومان بود که اکنون به 9 میلیون و 241 هزار تومان رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1705

به "اعلام سقف و کف حقوق بازنشستگان کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام سقف و کف حقوق بازنشستگان کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید