ایلان ماسک به دردسر افتاد

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران : توئیتربازی های ایلان ماسک درباره ارزهای مجازی باعث شده که وی صندلی ثروتمندترین فرد دنیا را از دست بدهد.

ایلان ماسک به دردسر افتاد

به گزارش به نقل از فارس، طی دو سه روز گذشته ایلان ماسک با یک توئیت یک کلمه ای باعث شد تا قیمت بیت کوین سقوط کند. این توئیتربازی ها باعث شد تا سهام شرکت تسلا سقوط سنگینی را تجربه نموده و باعث گردد که ایلان ماسک صندلی ثروتمندترین فرد دنیا را از دست بدهد. حالا این سرمایه دار عظیم آمریکایی به صندلی سومین ثروتمند دنیا تنزل پیدا نموده است.

بلومبرگ گزارش داد،ماسک توانسته بود در ماه مارس صندلی ثروتمندترین فرد دنیا را از آن خود کند اما حالا جف بزوس، بنیانگذار و سهامدار شرکت آمازون، و برنارد آرنو، مالک شرکت LVMH از وی سبقت بگیرند و ماسک به صندلی سوم سقوط کند.

هم اکنون ثروت ماسک 160.6 میلیارد دلار برآورد می گردد که نسبت به 5 ماه پیش 24 درصد سقوط نموده است. اصلی ترین دلیل سقوط دارایی ایلان ماسک سقوط سهام شرکت تسلا بوده که فقط شب گذشته 2.1 درصد کاهش داشته است. ارزش سهام شرکت تسلا از بیشینه خود در ماه ژانویه 883 دلار بود حالا به 576 دلار سقوط نموده است.

البته همه این اتفاقات فقط به خاطر سقوط سهام تسلا نیست بلکه اظهارات ایلان ماسک درباره بیت کوین هم مزید بر علت شده است. روز یکشنبه ایلان ماسک در پاسخ به یک توئیت که نوشته بود بیت کوین بازها پس از آنکه بفهمند ایلان ماسک بیت کوین های تسلا را در سقف قیمت فروخته بر سر خود خواهند زد، نوشت: واقعا و همین امر باعث شد تا ارزش بیت کوین تا 42 هزار و 441 دلار سقوط کند.

اگرچه پس از ساعتی ماسک نوشت که تسلا بیت کوین هایش را نفروخته اما همین که وی دیر نسبت به این مسئله شفاف سازی کرد باعث شد تا بازار دنیای ارزهای مجازی سراسر قرمزپوش گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1149

به "ایلان ماسک به دردسر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک به دردسر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید