بازسازی قسمت های چوبی ساختمان

به گزارش تور فرانسه، بازسازی قسمت های چوبی ساختمان

اگر ساختمان شما فرسوده شده است ، بازسازی نمودن آن امری بسیار حیاتی خواهد بود. به این دلیل که تاثیر مستقیم در سلامت جسمی و روانی شما دارد. بازسازی ساختمان قدیمی و بازسازی اصلی ، بیشتر مربوط به دیوارهایی خواهد بود که دارای نم بوده و یا به مرور زمان و نشست کردن زمین ترک های بزرگی بر روی آن ها ایجاد شده است.

بازسازی قسمت های چوبی ساختمان

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ابتدا باید این دیوارها را بازسازی نمود. گاها دیوارهای اصلی که دیوار حائل محسوب می شوند را تخریب نمی کنند ، زیرا ستون های اصلی ساختمان که باعث سرپا ماندن ساختمان شما می باشند بر روی آن دیوارها قرار گرفته اند و در واقع وزن سازه ساختمان شما را تحمل می کنند.

دیوارهای حائل را باید تا به آجر رسیدن روبرداری نمود. سپس از ابتدا دیوار را با شاغول بندی مناسب گچ و خاک نمایید. پس از خشک شدن گچ و خاک می بایست سفید کاری را آغاز کنید تا دیواری جدید و تمیز داشته باشید.

در واقع این دیوار ها به دلیل این که تخریب نمی شوند ، بازسازی می شوند و به همین علت باید مرحله گچ کاری را در آن ها با دقت انجام دهید.

مراحل بازسازی ساختمان های چوبی

سرویس ها و حمام

یکی از موارد مهم در بازسازی ساختمان محل قرارگیری سرویس و حمام می باشد. پس از بازسازی و بازسازی دیوارهای اصلی نوبت به سرویس ها می رسد.

یکی از دلایلی که باعث نم دار شدن ساختمان می شود از بین رفتن عایق های حمام و سرویس های بهداشتی است.

به مرور زمان عایق رطوبتی استفاده شده در سرویس ها دچار فرسودگی شده و رطوبت را از خود عبور خواهد داد.

جهت بر طرف نمودن این فرسودگی و یا جابجایی احتمالی سرویس ها و حمام می بایست از ابتدا کف حمام و سرویس را تخریب نمایید و دوباره از عایق های ایزوگام بهره ببرید.

می توان به ضرورت استفاده از عایق اینکار را به صورت چندلایه استفاده کرد. یادتان باشد عایق کاری فقط محدود به سرویس ها و حمام نخواهد بود.

کف آشپزخانه ، کف پشت بام و معمولا هر مکانی که با رطوبت سر و کار دارد احتیاج به عایق کاری دارد. عایق کاری فضاهای رطوبت خیز باعث ایزوله شدن هر طبقه نسبت به طبقه پایینی خواهد شد و عمر ساختمان را بیشتر می کند.

آنالیز سقف و ستون ها

شما در مراحل بازسازی ساختمان های چوبی حتما باید نسبت به چک کردن سقف ها و ستون ها اقدام کنید. ستون های فلزی را اگر احتیاج هستند مقاوم سازی نمایید و در سقف هر اتاق دقت کنید که ترک های ریز به مرور زمان بیشتر نشوند. پس از اینکه مستحکم سازی را انجام دادید دوباره می توانید از گچ کاری در سقف و ستون ها بهره ببرید. معمولا این گچ کاری را با ابزارهای سقفی ادامه می دهند.

ابزارهایی همانند ابزار رومی ، ورساچ و … که در این 2 دهه اخیر هواداران خاصی داشته است. گاها در هر ساختمان نوسازی گچ کاری بر طبق سلیقه سازنده ملک انجام می شود.

این گچ کاری و طرح دادن به سقف می تواند از طرح های ساده پیروی کند و همچنین از طرح های پیچیده شکل گرفته باشد. معمولا ستون ها را نیز با ابزارهای قاشقی دارای طرح و شکل می دهند.

ابزارهای قاشقی ، ابزارهایی می باشند که در 4 طرف ستون های مرکزی یا در 2 طرف ستون های کناری زده می شود و باعث می شود که نبش ستون از اون حالت تیز و شکننده خارج شود.

ابزار قاشقی نیز همانند ابزارهای سقفی دارای طرح های مختلفی می باشد که شما به فراخور سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. ابزارها در بازسازی ساختمان تاثیر بسزایی دارند.

استفاده از سقف های کاذب نیز راهی است جهت افزودن به زیبایی و مهم تر افزودن به کارایی سقف ساختمان. به این صورت که ارتفاع را از کف تا سقف کمتر در نظر گرفته و به فاصله چند سانتی متری از سقف های کناف یا همان سقف های کاذب استفاده می کنید.

مزیت استفاده از سقف های کاذب این می باشد که شما در هر کجای سقف که بخواهید به راحتی خواهید توانست نور و روشنایی ایجاد کرده و در روشن کردن فضای داخل واحد هیچ محدودیتی نخواهید داشت. یکی دیگر از مزیت های سقف کاذب این است که تاسیسات برق ، سیم ها و حتی لوله های آب را از زیر آن یعنی دقیقا فضایی بین سقف کاذب و سقف اصلی قرار می گیرد.

به این ترتیب از آشتفتگی ظاهری جلوگیری شده و همه چیز در دسترس پذیر ترین بخش ساختمان بارگذاری خواهد شد. در صورت هر گونه خرابی و یا احتیاج به تغییرات در تاسیسات به راحتی خواهید توانست سقف کاذب را برداشته و به آن ناحیه دسترسی پیدا کنید و تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید. همانطور که می دانید سقف های کاذب در تایل های مختلف و با طرح ها و اندازه های متفاوتی ساخته می شوند.

اندازه تایل سقف های کاذب معمولا 40*40 است که به وابسته سلیقه شما و محلی که مورد بازسازی قرار می گیرد قابل تغییر خواهد بود.

سقف های کناف را نمی توان گچ کاری کرد و معمولا خودشان دارای ظرافت هایی می باشند. اما فقط به لحاظ زیبایی ، راحتی و همچنین سرعت نسبت به تعمیر سقف اصلی رجحان دارند.

فضاهای پر کاربرد در سقف های کاذب بیشتر ادارات هستند. محیط هایی همانند مدارس ، دانشگاه ها ، ادارات دولتی ، خصوص و مطب پزشکان از این گونه سقف ها استفاده می کنند.

تعویض تجهیزات در مراحل بازسازی ساختمان های چوبی

اگر تصمیم به بازسازی ساختمان قدیمی خود گرفته اید ، حتما متوجه احتیاج به تعویض در بسیاری از تجهیزات ساختمان خود شده اید. لوازم و ابزارهایی که فرسوده شده اند و دیگر آن کارایی همیشگی را نخواهند داشت. لوازمی و ابزارهایی که ممکن است آن ها را تعویض نمایید موارد ذیل می باشند:

1- تعویض درب و پنجره ها

2- تعویض کابینت آشپزخانه

3- تعویض شیرآلات بهداشتی

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 422

به "بازسازی قسمت های چوبی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی قسمت های چوبی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید