بایدن: آمریکا و متحدانش به ایجاد قوانین تجارت جهانی برای مقابله با تاثیر چین نیازمندند

به گزارش تور فرانسه، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفته، این کشور باید با متحدانش به منظور ایجاد قوانین تجارت جهانی با هدف مقابله با رشد و نفوذ فزاینده چین مذاکره کند اما از گفتن اینکه آیا به توافق تجاری آسیا مورد حمایت چین ملحق می گردد، یا خیر امتناع کرد.

بایدن: آمریکا و متحدانش به ایجاد قوانین تجارت جهانی برای مقابله با تاثیر چین نیازمندند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به سوالی در نشست خبری ولمینگتون ایالت دلاور درباره اینکه آیا آمریکا به این توافق تجاری آسیایی موسوم به همکاری مالی جامع منطقه ای متشکل از 15 کشور که روز یکشنبه امضا شد، ملحق می گردد، گفت: هنوز نمی توانم درباره سیاست تجاری آمریکا صحبت کنم چون امور کشور را هنوز در دست نگرفته ام و هنوز رئیس جمهور کسی دیگر است.

وی اضافه کرد: ما 25 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می دهیم. ما باید با سایر دموکراسی ها همکاری کنیم تا بتوانیم قوانینی را ایجاد کنیم که بتواند در مقابل نفوذ بیش از حد چین قرار بگیرد.

امضای این توافق تجاری در نشست منطقه ای در هانوی، ویتنام بزرگترین توافق تجاری جهان را ایجاد نموده که 30 درصد اقتصاد جهانی و 30 درصد جمعیت جهان را پوشش می دهد و در آن برای نخستین بار، قدرت های آسیایی شامل چین، ژاپن و کره جنوبی ملحق می شوند.

این توافق همچنین یک پسرفت برای نفوذ آمریکا در منطقه پس از خروج آمریکا در 2017 از بسته تجاری شراکت پاسیفیک است.

بایدن همچنین گفت، یک روز پس از مراسم تحلیف، یک برنامه تجاری دارد که درباره آن در 21 ژانویه 2021 صحبت خواهد نمود.

وی همچنین به رهبران جهان گفت، آمریکا با تاکید بر سرمایه گذاری در قشر کارگر این کشور و فرایند رقابتی بیشتر بین آنها رویکرد تجاری خود را مطرح می نماید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 828

به "بایدن: آمریکا و متحدانش به ایجاد قوانین تجارت جهانی برای مقابله با تاثیر چین نیازمندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آمریکا و متحدانش به ایجاد قوانین تجارت جهانی برای مقابله با تاثیر چین نیازمندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید