با اضطرابمان چه کنیم؟

به گزارش تور فرانسه، هر کسی لحظات اضطراب، نگرانی و ترس را در زندگی تجربه کرده است. شاید شما هم با من هم عقیده باشیدکه یکی از مهم ترین عواقب زندگی ماشینی امروز، افزایش ترس و دلهره و اضطراب است.

با اضطرابمان چه کنیم؟

با اضطرابمان چه کنیم؟

نویسنده:دکتر محمد مهدی قاسمی

هر کسی لحظات اضطراب، نگرانی و ترس را در زندگی تجربه کرده است. شاید شما هم با من هم عقیده باشیدکه یکی از مهم ترین عواقب زندگی ماشینی امروز، افزایش ترس و دلهره و اضطراب است.

اگر تا به امروز با رییس تان در مورد چیزی مخالفت کرده باشید بهتر از هر کسی می دانید که چگونه درونتان متلاطم می شود و به جوش می آید و یا اینکه هنگامی که همسرتان یا فرزندتان دیر به خانه می آید موجی از اضطراب شما را وادار می کند که در خانه و محل کار بهترین باشید اما وقتی که نگرانی یا ترس شما به خاطر وقایعی که هنوز رخ نداده باشد، ترس و نگرانی شما یک تصویر خیالی به خود می گیرد و در عمل شما هم دیده می شود و شما را از منطق و استدلال دور می کند، حتی ممکن است که شما دلیل رنج و فشار روانی خود را نفهمید و یا دلیل اضطراب در مقایسه با واکنش شما خیلی کوچک به نظر برسد. این نوع اضطراب می تواند نشانه یک بیماری روانی باشد. اضطراب متداول و دایمی که بر فرایند زندگی روزمره تاثیر جدی بگذارد را می توان اختلال اضطرابی نامید. اختلال اضطرابی معمول ترین و رایج ترین اختلال روانی است. خانم ها و آقایان به یک میزان از این اختلال متاثر می شوند. بعضی از شخصیت ها استعداد بیشتری برای ابتلا به اختلالات اضطرابی دارند و این اختلال به صورت ارثی ادامه می یابد. اضطراب ممکن است به بیماری دیگری ارتباط داشته باشد، مثلا بیماری تیرویید یا بیماری قلبی. اختلالات اضطرابی یا روانی معمولا همراه با افسردگی روی می دهند. حدود نیمی از اشخاص افسرده از هیجانی بودن یا اضطراب شدید رنج می برند و وقتی که افسردگی آنها درمان شود هیجان روانی آنها هم بهبود می یابد. یکی از رایج ترین شکل اختلالات اضطرابی، اختلال اضطرابی است. بیشتر اوقات شما بدون دلیل تعیین احساس اضطراب می کنید و به خاطر اعتماد به نفس پایین، بی نتیجه ماندن کارها، داشتن احساس آزاردهنده در مورد چیزهایی که اتفاق خواهد افتاد، احساس هیجان و اضطراب دارید. در مورد بچه هایتان، کارتان و سلامتی خود نگران هستید و ممکن است همه وقت عصبی و نگران باشید و این نگرانی، عملکرد شما را چه در خانه و چه در محل کار کاهش می دهد. روش های زیر را در ارتباط با هر چیزی که همه روزه باعث اضطراب شما می شود، انجام دهید.

توجه نکردن: سعی کنید با خاطرات گذشته زندگی نکنید و به آن چیزی که می توانید تغییر دهید، فکر کنید و مابقی را در مسیرش به حال خود رها کنید. تکنیک رها کردن یکی از بهترین راه های کاهش اضطراب شماست.

شکستن چرخه اضطراب: وقتی که احساس اضطراب دارید، تند و سریع راه بروید یا در پی یک سرگرمی باشید. به این صورت چرخه اضطرابتان شکسته می شود.

مراقبت از خود: شاید شما هم این جمله را زیاد به کار برده یا شنیده اید که مراقب خودت باش. شاید کمتر به معنی آن فکر کرده اید. برای مراقبت از خودمان باید به میزان کافی استراحت کنیم. رژیم متعادل غذایی داشته باشیم، ورزش کنیم، برای استراحت مان وقت تعیین کنیم و از مصرف دخانیات بپرهیزیم تا اضطراب کمتری را تجربه کنیم.

صحبت کردن با دیگران: مسائل خود را با دوستانتان در میان بگذارید یا با کسی که باعث ایجاد ژرف شدگی در شما می شود مشورت بکنید. مطمئن باشید اضطراب کمتری را تجربه خواهید کرد و از سلامت روانی بیشتری بهره مند خواهید شد.

منبع:http://salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1329

به "با اضطرابمان چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اضطرابمان چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید