با بهترین روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید

به گزارش تور فرانسه، سوئد یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. از این رو همه ساله مهاجرین زیادی به این کشور روانه می شوند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید با ما همراه باشید تا شما را با روش های مهاجرت و اقامت کشور سوئد آشنا کنیم.

با بهترین روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید

آشنایی با روش های اقامت و مهاجرت به سوئد

روش های اقامت و مهاجرت به کشور سوئد موضوع مورد بحث ماست. راه های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد و افراد با استفاده از این روش ها امکان اخذ اقامت دائم این کشور را دارند.

افرادی که پیروز به اخذ اقامت دائم سوئد می­ گردند به راحتی می ­توانند به سایر کشورهای حوزه ­ی شنگن بدون اخذ ویزا سفر نمایند.

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید از همین حالا یادگیری زبان رسمی این کشور یعنی زبان سوئدی را یاد بگیرید. البته نگران نباشید اغلب مردم سوئد زبان انگلیسی را مثل بلبل و در حد پیشرفته صحبت می نمایند.

شفافیت، روراستی و برابری در سوئد بسیار اهمیت دارد. این موضوع یکی از نکاتی است که محبوبیت دریافت اقامت سوئد را توجیه می نماید. کشور سوئد اولین کشور در جهان است که از سال 1766 به رسانه های خود آزادی کامل داده است.

روش های مهاجرت به سوئد چیست ؟

اخذ اقامت سوئد از طریق ثبت شرکت

تاسیس شرکت در سوئد بر اساس عمل استانداردسازی صورت می گیرد. ثبت شرکت در سوئد انجام فرایند تهیه پیش نویس اساسنامه، کپی پاسپورت، نمونه امضا و دیگر مدارک برای ثبت یک شرکت را در بر دارد.

البته باید مراقب انجام این فرایندها در دفتر اسناد رسمی بود. ثبت شرکت در سوئد همانند افتتاح حساب بانکی و استخدام یک حسابدار برای تشکیل یک شرکت تازه تاسیس بسیار ضروری می باشد.

انواع شرکت در سوئد عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود.
  • شرکت سهامی عام.
  • شرکت سهامی خاص.
  • تاسیس نمایندگی یا شعبه.

مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت

دریافت اقامت سوئد از راه ویزای کار

برای دریافت ویزای کار و مهاجرت به سوئد باید بتوانید از دولت سوئد دعوت نامه کاری دریافت کنید تا بتوانید در این کشور سوئد اخذ اقامت کنید. برای این کار صاحبان کسب و کار در کشور سوئد باید برای شما طبق مهارت و تخصصتان دعوت نامه ارسال نمایند تا از طریق این نامه بتوانید به کشور سوئد مهاجرت نمایید.

شما برای اینکه بتوانید نظر صاحبان کسب و کار در کشور سوئد به خود جلب کنید باید یک رزومه قوی به همراه سابقه داشته باشید. در این صورت شما آسان تر می توانید ویزای کار کشور سوئد را دریافت نمایید. اما مسئله مهم که در اینجا پیش می آید این است که این صاحبان کسب و کار از کجا پیدا کنیم ؟

این مسئله سوال تمامی افرادی است می خواهند با قصد کار کردن به سوئد مهاجرت نمایند. شما می توانید یک رزومه قوی برای خود ساخته در سایت های کاریابی کشور سوئد برای کارفرمایانی که به مهارت و تخصص شما احتیاج دارند ارسال کنید.

پس از ارسال رزومه باید صبر کنید تا کارفرمای مورد نظرتان روزمه شما را آنالیز نمایید. در صورتی که نظر کارفرما برای رزومه شما مثبت باشد می توانید اقدامات لازم را برای مهاجرت را انجام دهید.

مسئله ای که در این قسمت برای شما پیش می آید زبان رسمی این کشور می باشد که به زبان سوئدی است و بیشتر مردم به این زبان صحبت می نمایند. شما باید بتوانید زبان سوئدی را یاد بگیر و به آن تسلط کامل داشته باشد. دلیل مسلط بودن شما به این زبان برای پیداکردن فوری و راحت کار در کشور سوئد است.

مهاجرت به سوئد از طریق ویزای کار

اخذ اقامت سوئد از طریق ویزای تحصیلی

اگر شما مهاجرت به سوئد به قصد تحصیل دارید باید بگوییم برترین راه برای مهاجرت را انتخاب کردید. شما می توانید با قبول شدن در یکی از دانشگاه های سوئد اقدام به دریافت ویزای تحصیلی برای این کشور را انجام دهید.

یکی از کشور هایی که امنیت اجتماعی بالایی دارد کشور سوئد است. قابل ذکر است دانشگاه های سمت جنوب کشور سوئد بهتر می باشد چرا که دارای آب و هوای معتدل می باشد. همچنین می توانید با اخذ ویزای تحصیل، اقامت دائم خود را دریافت نمایید.

مسئله ای که در اینجا کار شما را راحت تر می نماید این است که شما احتیاج ندارید برای تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد زبان سوئدی یاد بگیرید. زیرا بیشتر دانشگاه ها در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می نمایند.

توجه داشته باشید برای قبولی در این دانشگاه ها احتیاجی به نمره بالا در مدرک زبان انگلیسی ندارید. یعنی شما با مدرک زبان آیلتس با نمره 5 از 9 می توانید در دانشگاه های کشور سوئد ثبت نام نمایید.

ضمناً شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی برای همراهان خود ویزای همراه دریافت کنید. همچنین برای تقویت زبان خود پس قبولی در دانشگاه مورد نظر می توانید دوره 6 ماه آموزش زبان انگلیسی آن دانشگاه شرکت کرده و زبان خود را تقویت نمایید.

نکته جالب این است اگر شما دوست داشته باشید می توانید در دوره های رایگان آموزش زبان سوئدی شرکت کنید و زبان سوئدی را به صورت مجانی یاد بگیرید. مزیتی که یادگیری زبان سوئدی برای شما دارد این است که شما خیلی راحت تر می توانید در این کشور به دنبال کار و استخدام بگردید.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

اخذ اقامت سوئد از طریق ویزای سرمایه گذاری

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید در کشور سوئد سرمایه گذاری کنید و مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری داشته باشید باید حداقل مبلغی حدود 150 هزار دلار داشته باشید که بتوانید بدون ایجاد مشکل این مبلغ را به کشور سوئد انتقال دهید و اقامت این کشور را دریافت نمایید.

برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت در کشور سوئد باید طی مراحلی نوع فعالیت خود را برای دولت این کشور توضیح دهید. در صورتی که بتوانید رضایت دولت سوئد را در این باره دریافت نمایید می توانید فعالیت خود را آغاز نمایید.

همچنین همراه با فعالیت تجاری خود در این کشور باید اقتصادیات پرداخته تا بتوانید پس از گذشت چند سال اقامت دائمی دریافت نمایید.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت، مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج است که تبعه­ خارجی می­ تواند در کمترین زمان اقامت و تابعیت سوئد را اخذ نماید. سوئد برای ازدواج شهروندان خود با اتباع خارجی قوانینی را مشخص کرده است.

تبعه­ خارجی در صورتی که توانایی اقتصادی برای پرداخت هزینه های زندگی مشترک و اقامت در سوئد را داشته باشد امکان دریافت اقامت دائم سوئد را پس از ثبت ازدواج در این کشور دارد. ناگفته نماند طبق قوانین ازدواج در سوئد، زوجین به هنگام ثبت ازدواج شان در این کشور باید دارای شرایط زیر باشند:

  • زوجین بیش از 18 سال داشته باشند.
  • مراسم ازدواج طرفین می­ بایست طی یک مراسم مذهبی یا مدنی انجام پذیرد.
  • اخذ مجوز ازدواج سوئد (معمولاً این مجوز پس از 4 ماه صادر می­گردد.)

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

اخذ اقامت سوئد از طریق تولد

در بحث مهاجرت به سوئد از طریق تولد سیستم اعطای تابعیت در سوئد همانند بسیاری از کشورهای اروپایی بر اصل خون است. بدین ترتیب نوزادانی که یکی از والدین آن ها دارای تابعیت سوئدی باشد، امکان دریافت تابعیت این کشور را خواهد داشت.

همچنین نوزادانی که قبل از ماه آوریل سال 2015 در سوئد متولد شده اند، در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشند، امکان اخذ تابعیت سوئد را خواهند داشت:

  • مادر نوزاد دارای تابعیت سوئد باشد و یا در طول سالهای 1979 پیروز به اخذ تابعیت این کشور شده باشد.
  • نوزاد از پدری سوئدی و مادری غیر از تابعیت سوئد متولد شده باشد.
  • نوزاد از پدری سوئدی و خارج از رابطه زناشویی متولد شده باشد.

مهاجرت به سوئد از طریق تولد

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 707

به "با بهترین روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید