بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه های کلان دیوان محاسبات است

به گزارش تور فرانسه، رئیس دیوان محاسبات کشور نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات را به عنوان یک کلان پروژه جاری در دیوان محاسبات دانست.

بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه های کلان دیوان محاسبات است

به گزارش سیاسی خبرنگاران، جلسه کمیته نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات با حضور مهرداد بذرپاش برگزار گردید. در این جلسه، اعضای کمیته گزارش اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، رئیس کل دیوان محاسبات کشور نکاتی را عنوان کرد.

بذرپاش با اشاره به اهمیت این کمیته، توضیح داد: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، به عنوان یک کلان پروژه در دیوان محاسبات مورد توجه قرار گرفته است.

وی با یادآوری قدمت نزدیک به 20 ساله اصلاح نظام برآورد ها و هزینه ها که در قانون بودجه سال 1381 درج شده بود، از عزم این نهاد نظارتی برای موظف کردن دستگاه های اجرایی اداره ارزانتر دولت، همزمان با حفظ و ارتقای سطح عرضه کالا و خدمات، اطلاع داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از نهاد ها مشغول فعالیت هستند که با دراختیار داشتن اماکن و نیروی انسانی جداگانه، بعضا دچار کار های موازی هستند؛ اگر نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات تبدیل به گفتمان گردد، این موازی کاری ها از بین می رود و بار هزینه های اضافی از دوش دولت و مردم برداشته خواهد شد.

بذرپاش نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات را در راستای تحقق شعار مردم پایگی دیوان محاسبات دانست که پیگیری و تحقق آن، بهای کالا و خدمات را برای مردم کاهش خواهد داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به بعضی اتفاقات مثبت در نتیجه اجرای نهضت مذکور، رقابتی ترشدن فضای کسب و کار و فراوری و افزایش رفاه مصرف کنندگان، رشد پرشتاب و مستمر مالی، ارتقای عایدی سرانه، رسیدن به شغل پایدار و دستیابی به جایگاه اول مالی و علمی و فناوری در منطقه در چارچوب سند منظره سال 1404 را از این موارد برشمرد.

بذرپاش در سرانجام، از این اقدام به عنوان یکی از مولفه های مهم در اصلاح ساختار بودجه نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1614

به "بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه های کلان دیوان محاسبات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرپاش: نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات از پروژه های کلان دیوان محاسبات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید