4 نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات معین شدند

به گزارش تور فرانسه، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، پشمچی زاده، دستغیب، پورسید و داوودی را نامزدهای تصدی ریاست دیوان محاسبات گفت و گفت: داوطلبان یکشنبه هفته بعد در کمیسیون حاضر می شوند تا دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود را مطرح نمایند.

4 نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات معین شدند

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه کمیته دیوان محاسبات برای انتخاب گزینه های ریاست دیوان محاسبات کل کشور گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس زمان انتخاب رئیس دیوان محاسبات در موعد مقرر افرادی که شرایط لازم را داشته باشند برای ریاست دیوان ثبت نام نموده و کمیته دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسئولیت دارد تا ثبت نام نمایندگان را از لحاظ وجود مدارک لازم آنالیز و به وسیله دستگاه نظارتی احراز صلاحیت کند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: بعلاوه این کمیته مسئولیت دارد تا از ثبت نام شدگان برای حضور در کمیته محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه دعوت به عمل آورده تا مصاحبه علمی با آنها انجام گردد.

حاجی بابایی بیان نمود: از این رو امروز این اقدامات در کمیته مذکور به انتها رسید و پس از آن رای گیری انجام و نهایتاً 4 داوطلب در مرحله اول برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.

وی ادامه داد: براساس رای گیری اجرا شده، پشمچی زاده، دستغیب، پورسید و داوودی به عنوان نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار روز یکشنبه هفته آینده این کمیسیون توضیح داد: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، 4 داوطلب به کمیسیون معرفی و در کمیسیون حضور پیدا می نمایند تا دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود را مطرح نمایند، پس از بیان دیدگاهها رأی گیری اجرا شده و 2 نفر از بین چهار نفر معرفی شده، انتخاب و به صحن علنی معرفی می شوند تا در صحن علنی رای گیری نهایی اجرا شده و مجلس به یک نفر به عنوان ریاست دیوان رای دهد.

حاجی بابایی تاکید نمود: فرد انتخاب شده تا انتها مجلس یازدهم ریاست دیوان محاسبات را بر عهده خواهد داشت.

براساس این گزارش؛ 25 نفر برای تصدی ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کردند، که طی روزهای اخیر بعضی داوطلبان از جمله تعدادی از نمایندگان مجلس به جهت احترام به رای موکلان خود، از تصدی پست ریاست دیوان محاسبات انصراف دادند و برنامه 13 نفر در کمیته دیوان محاسبات آنالیز شد که پس از آنالیز، 4 داوطلب به کمیسیون بودجه معرفی شده اند تا مراحل معرفی دو کاندید ریاست دیوان در کمیسیون بودجه پیگیری گردد.

مهردادبذرپاش که از اول مرداد 1399 ریاست دیوان محاسبات کل کشور را برعهده داشت با رای اعتماد نمایندگان مجلس در 16 آذر به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1715

به "4 نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات معین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات معین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید