بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز آذربایجان شرقی به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید

به گزارش تور فرانسه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان شرقی، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز آذربایجان شرقی در تشریح فرایند تکمیل بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز در استان گفت: کتابخانه عمومی الدار- اصلان سعادتجو تبریز به متراژ 870 مترمربع در دست احداث است.

بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز آذربایجان شرقی به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید

رسول بشیری وند، افزود: زمین این کتابخانه که در سال 1395 توسط شهرداری تبریز جهت احداث کتابخانه عمومی واگذار و در سال 98 کلنگ زنی شده بود، توسط و پروفسور نقی سعادتجو، استاد تمام دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، در حال احداث است. این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی احداث کتابخانه عمومی شهید محبوبی در روستای روشت بزرگ بناب با متراژ 653 مترمربع و کتابخانه عمومی خیّرساز روستای قوریجان شهرستان ملکان به متراژ 280 متر را از دیگر پروژه های در دست اقدام انجمن خیرین کتابخانه ساز استان آذربایجان شرقی مطرح نمود و از پیشرفت 40 درصدی این پروژه ها خبر داد.

بشیری وند با بیان اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در سال 1391 با هدف نظارت بر حسن اجرای اهداف شرعی و قانونی خیرین، سازماندهی و برنامه ریزی شد، تشویق جامعه به کتابخوانی و اهدای کتاب، فرهنگ سازی در راستای اهدای زمین و ساختمان و احداث کتابخانه را از اهداف این مجموعه مطرح نمود.

وی ادامه داد: این انجمن با ایجاد زمینه های مناسب حمایتی فرهنگی، اجتماعی و درمانی از خیرین و نیکوکاران کتابخانه ساز و نویسندگان توانسته است، طی سال های گذشته با جذب خیرین، اقدام به ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی حسینقلی باقری فیروزسالار در روستای فیروزسالار آذرشهر، کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی در شهر گوگان آذرشهر و قرائت خانه بانو صدیقه قره چمنی (فاز 2 کتابخانه مرکزی تبریز) کند و در حال حاضر نیز سه باب کتابخانه خیرساز در دست احداث دارد.

رحیمه ابوطالبی، رئیس اداره امور همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر نقش بی بدیل خیّرین در ارتقای سرانه فیزیکی، تجهیز کتابخانه ها و توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: در سال جاری خیرین کتابخانه ساز مثل همیشه یار و یاور اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوده اند و با اهداء کتاب، تجهیزات کتابخانه ای و کمک های نقدی به ارزش 2 میلیارد ریال نقش مهمی در افزایش سرانه فیزیکی مطالعه در استان داشته اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 866

به "بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز آذربایجان شرقی به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کتابخانه عمومی خیّرساز آذربایجان شرقی به 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید