تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور

به گزارش تور فرانسه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور صورت پذیرفت.

تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور

علی حسینی، مدیر موزه ملی کار خاطرنشان کرد: رئیس جمهور با درخواست آقایان محمد شریعتمداری، علی اصغر مونسان و سیدعباس صالحی، وزرای سابق در دولت دوازدهم با جایگزینی سه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در هیأت امنای موزه ملی کار موافقت کرد.

او اضافه کرد: امیدواریم جلسه هیأت امنای موزه ملی کار با حضور اعضای تازه در نخستین فرصت ممکن تشکیل گردد تا با اطلاع آنها از اقداماتی که تا به امروز انجام شده و بعلاوه آنالیز مسائل و مسائل موزه و احتمالا انجام تغییراتی در خصوص چگونگی اداره آن، تصمیمات لازم گرفته گردد.

حسینی درباره بعضی اقدامات انجام گرفته نیز شرح داد: موزه ملی کار برای اولین بار در کشور به منظور حفظ دستاوردها و میراث کشور در زمینه های کار و فراوری، توسعه فرهنگ کار، معرفی مشاغل مختلف به مردم بخصوص نسل جوان، نمایش فرایند توسعه ابزارها و تجهیزات کار و بعلاوه جمع آوری و حفظ اسناد و مدارک مربوط به کار و فراوری، به ثبت رسیده و مجوز لازم را هم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت نموده است. برای تشکیل موزه ملی کار، در اوایل سال جاری شهرداری تهران محل مناسبی را در منطقه 7 که ساختمانی در حدود 800 متر مربع نیز در آن واقع است، در اختیار هیأت امنای موزه قرار داد. از آنجا که این ساختمان احتیاج به بازسازی و آماده سازی داشت، با همکاری و یاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یاری محدود چند شرکت زیر مجموعه آن از جمله شستا اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: متعاقب بازسازی های اولیه، کوشش شد تا با استفاده از ابزارها، عکس ها و اسناد موجود و خریداری شده، نحوه انجام کار در بعضی از مشاغل به معرض نمایش گذاشته گردد. هم اکنون موزه در مرحله برطرف بعضی از نواقص تاسیساتی و طراحی و چیدمان اشیا، عکسها و اسناد قرار گرفته است. امیدواریم با تهیه و نصب ویترین های لازم، بتوانیم هرچه زودتر موزه ملی کار را برای بازگشایی و بازدید عموم مردم آماده کنیم.

مدیرعامل موزه بعلاوه گفت: امیدواریم با ایجاد این تغییراتی که در هیأت امنای این موزه انجام شده و حمایت دولت، شهرداری و شرکت ها و افراد حامی موزه شاهد توسعه کار آن باشیم و بتوانیم طبق برنامه پیش بینی شده، موزه ملی کار را در هفته کارگر سال آینده افتتاح کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1562

به "تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر هیئت امنای موزه ملی کار با موافقت رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید