تملک قلعه تاریخی محمدیه نائین در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد

به گزارش تور فرانسه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تملک قلعه تاریخی محمدیه نائین در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد.

تملک قلعه تاریخی محمدیه نائین در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد

محمود مدنیان اضافه نمود: مالکیت این قلعه ساسانی مشاع بود و همین موضوع شرایط جذب اعتبار و بازسازی این اثر تاریخی را سخت می کرد که خوشبختانه پس از سالها پیگیری، انتقال مالکیت آن میسر و به این واسطه امکان جذب سرمایه گذار برای بازسازی فراهم شد.

وی گفت: در نائین و روستاهای آن قلعه های دفاعی وجود داشته تا اهالی منطقه در هنگام حملات مهاجمان در آن پناه بگیرند و قلعه محمدیه یکی از برترین قلاع این منطقه بوده است.

مدنیان اضافه نمود: این قلعه با ساختار نامنظم بر روی یک بلندی بنا شده و با وسعتی بیش از هزار متر مربع دارای حدود 50 اتاقک و چندین برج است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نائین گفت: قلعه فرسایش زیادی داشته اما می کوشیم با جذب اعتبارات در نظر گرفته شده، در درجه اول دیوارهای اصلی قلعه را بازسازی حفاظتی کنیم.

وی توضیح داد: بازسازی های حفاظتی برای جلوگیری از تخریب بیشتر این قلعه تاریخی است و در بازسازی ها، استحکام بخشی دیوارها و پی ها در اولویت قرار دارند.

به گفته مدنیان، بخش غربی این قلعه بیشتر در معرض فرسایش جوی بوده و از این رو نیازمند بازسازی های حفاظتی بیشتر است.

وی افزود: اعتباری که برای بازسازی این اثر تاریخی در نظر گرفته شده، هفت میلیارد ریال است و در حال پیگیری برای ابلاغ هر چه سریع تر آن هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1403 بروزرسانی: 13 مرداد 1403 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1849

به "تملک قلعه تاریخی محمدیه نائین در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک قلعه تاریخی محمدیه نائین در اختیار میراث فرهنگی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید