برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد

به گزارش تور فرانسه، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد.

برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد

یعقوب گویلیان گفت: از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد امسال، برنامه های متنوعی مرتبط با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در سطح استان برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: برگزاری همایش ملی حفاظت و بازسازی آیینی در معبد میترا و هراکلس کرفتو و برگزاری نشست شهر موزه سنندج و توسعه پایداری گردشگری شهری با حضور معماران، شهرسازان، انجمن ها و ارگان های مرتبط از مهمترین برنامه های این هفته در استان است.

او اعلام کرد: بعلاوه در این هفته نمایشگاه های متعددی با مطرح کردستان ذخیره گاه فرهنگی ایران زمین در کاخ موزه خسروآباد، محوطه های تاریخی مریوان در گذر تاریخ در شهر مریوان، بازشناسی مستندنگارانه شهری شهر سقز و سیاهکو در حمام حاج صالح سقز و عکس، موزه و میراث فرهنگی در گالری عمارت آصف سنندج برپا می گردد.

گویلیان اضافه نمود: برگزاری مسابقه کودک و میراث فرهنگی با موضوع بازی های ثبت شده در لیست میراث ملی و نقاشی کودک با موضوع آشنایی با بناها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به منظور معرفی میراث ملموس، اجرای صحنه ای در موزه مردم شناسی خانه کرد و تجلیل از موزه دارهای برتر و پیشکسوتان در حوزه میراث فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی در استان پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: بازدید همگانی از بقایای ساماندهی قلعه شهر حسن آباد، افتتاح دو بنای تاریخی احیا شده به عنوان اقامتگاه سنتی و فراخوان تحویل اشیای فرهنگی و تاریخی و عکسهای قدیمی از افراد و ارگان ها از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا می گردد.

او با بیان اینکه میراث فرهنگی سند هویت ماست، مطرح کرد: امیدواریم با برگزاری این برنامه ها و بعلاوه حضور مردم و اشخاص صاحب نظر و فعال در این حوزه بتوانیم زمینه های حفظ و احیای آثار تاریخی را در استان فراهم آوریم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1612

به "برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید