تولید بنزین گیاهی برای اولین بار در جهان

به گزارش تور فرانسه، بنزین گیاهی پاک توسط شرکت آئودی عرضه شده است. شکل نهایی و پالایش شده بنزین گیاهی نوین e-benzin نام دارد.

تولید بنزین گیاهی برای اولین بار در جهان

شرکت خودروسازی آلمانی آئودی که چندیپیش نخستین سوخت دیزلی دنیا از دی اکسیدکربن و آب را تولید نمود. اخیرا نخستینسوخت مصنوعی پاک و عاری از بنزین تولیدشده از گیاهان را نیز عرضه کرده است .

بنزین گیاهی در حقیقت به وسیله شرکت فرانسوی شریک آئودی به نام انرژی هایزیستی دنیای (Global Bioenergies)، تولید شده است .

این شرکت فرانسوی اواخر سال 2014 واحد تخمیر را برای اجرای برنامه پیشگامانه تولید گازی از قندهای زیست توده تجدیدپذیر، همچون گلوکز مشتق شده از ذرتاحداث نمود. ایزو بوتان، گازی حاصل از نوعی ماده خام برای صنعت پتروشیمی است که می شودآن را به انواع گوناگون پلاستیک، سوخت و شکل های دیگر پالایش نمود .

گام بعدی در این فرآیند بهره گیری از این ماده در فرآیند خالص سازیبود که امکان جمع آوری و ذخیره سازی آن را به صورت مایع و تحت فشار میسر ساخت. سپسبخشی از آن به آلمان فرستاده شد تا به سوخت ایزواکتان (سوخت ماشینی) تبدیل گشته ودر نهایت نوعی بنزین خالص تحت عنوان بنزین گیاهی تولید شود.این نخستین باری است که دانشمندان پیروز به تولید بنزین واقعی ازگیاهان شده اند و چنین پیروزیتی نقطه عطفی در تاریخ علم محسوب می شود .

ایزواکتان هم اکنون در جایگاه یک افزودنی برای ارتقای کیفیت سوختکاربرد دارد؛ ولی از دستاورد جدید می شود به عنوان یک سوخت مستقل نیز بهره برد. شرکت آئودی شکل نهایی و پالایش شده بنزین گیاهی نوین را e-benzin خوانده و ادعا کرده است که به دلیل نبود سولفور و بنزن در آن، این سوخت بهشکل پاک می سوزد.

سوخت نوین تحت فشردگی بالا، امکان نیرودهی موتورها را میسر می سازد.این شرکت در حال آزمایش ترکیب سوختی و هدایت موتور به وسیله سوختبرای مشاهده چگونگی کارایی آن قبل از بهره گیری در نیرودهی ناوگان خودروها است .

شرکت های آئودی و انرژی هایزیستی دنیا امیدوار هستند که در آینده فرآیند تولید این سوخت را شروع نمایند. اگر بشود از این ماده که فقط از آب، هیدروژن، دی اکسیدکربن و نور خورشید تولید شده استفاده نمود، واقعا تحول بزرگی در زمینه سوخت خودرو ها به وجود می آید .

آئودی به دنبالساخت شرکتی در آلمان می باشد که 10 برابر بزرگ تر از شرکت فرانسوی مذکور است. شرکت آئودی گفته است که از سال 2016 به بعد سالانه 100 تن ایزواکتان و ایزوبتون با خلوص بالا را می تواند تولید نماید .

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 394

به "تولید بنزین گیاهی برای اولین بار در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید بنزین گیاهی برای اولین بار در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید