تکرار ادعاهای پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش تور فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگویی بر موضع دولت این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید نمود.

تکرار ادعاهای پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با این اندیشکده درباه به انتها رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران با مطرح کردن ادعاهایی گفت: تهدید مداوم از جانب ایران همچنان پابرجا است. [ایران] بعضی از تعهداتش در برجام [توافق هسته ای] را نقض نموده است. ما به کارزار خود ادامه داده ایم. آشکارترین عملکردی که مردم از ما می بینند، تحریم هایی است که اعمال می کنیم، اما این کارزار گسترده تر است. ما قدرت دیپلماتیک را پشتیبان متحد ساختن دنیا به روش های متعدد قرار داده ایم. با در نظر دریافت تروریسم ایران، ما آلمان را در همین ماه گذشته متقاعد کردیم که حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. ما با شرکایمان در سراسر دنیا همکاری می کنیم تا ظرفیت ایران را برای دست یافتن به یک سلاح هسته ای و همچنین توانشان در [زمینه] موشکی و تروریسم را محدود کنیم.

پمپئو در ادامه با مطرح کردن این که به واسطه انتها یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، کشورهای چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران تسلیحات بفروشند، گفت: من مصمم هستم که ببینم چطور می توانند از این راه پول کسب نمایند. ما باور داریم برنامه ما به طور موفقیت آمیزی از این اتفاق جلوگیری خواهد نمود. ما امیدواریم؛ به این امید داریم که دنیا متحد خواهد شد، انگلیس یا دیگر شرکای برجام، تهدید ناشی از به انتها رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی را که چند ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد، درک نموده و از حق خود استفاده خواهند کرد که اطمینان حاصل نمایند این اتفاق نخواهد افتاد.

او ادامه داد: ما بسیار دوست داریم که تحریم تسلیحاتی ایران را با موافقت تمام اعضای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تمدید کنیم. اگر این اتفاق نیافتد، ما از توان دیپلماتیک مان استفاده خواهیم کرد تا مانعش شویم. این [موضوع] بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این اظهار کرد: برای دنیا بسیار خطرناک است که پس از پنج سال به ایران اجازه داده گردد که باز هم خودشان را با تسلیحات مجهز نمایند، سامانه های تسلیحاتی پیشرفته از روسیه خریداری نمایند. ایرانی ها کار ما را در ممانعت از آن ها برای پیشبرد برنامه هسته ای شان سخت می نمایند. این یک نقص بنیادین برجام بود و ما مصمم هستیم که هر کار می توانیم برای جلوگیری از به انتها رسیدن تحریم تسلیحاتی انجام دهیم. مطمئنم می توانیم این کار را انجام بدهیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت وگو در پی این مطرح شده که دولت آمریکا با نزدیک شدن انتها مهلت تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال میلادی جاری، در کوشش بوده - علی رغم این که در ماه مه سال 2018 با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد - نشان دهد که هنوز عضوی از این توافق و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است تا از ابزارهای موجود در آن ها برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 547

به "تکرار ادعاهای پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار ادعاهای پمپئو درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید