ظریف: تروئیکای اروپا هم مقصر است که 3 سال تجارت با ایران را قطع کرد خبرنگاران

به گزارش تور فرانسه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توئیتر نوشت آمریکا و تروئیکای اروپا باید بجای کوشش برای توقف اقدامات جبرانی ایران علت کاهش تعهدات را بر طرف نمایند.

ظریف: تروئیکای اروپا هم مقصر است که 3 سال تجارت با ایران را قطع کرد خبرنگاران

با ما سفر کنید و با نرخ تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبر گزاری دانشجو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در توئیتر آمریکا و تروئیکای اروپا (انگلیس، آلمان و فرانسه) را مقصر کاهش تعهدات جمهوری اسلامی در برجام دانست.

ظریف در توئیت خود نوشت: آمریکا اذعان نموده که بعد از اینکه برجام را ترک نموده ایران از [تعهدات برجام] دور شده است، در حالی که تا آن موقع ایران به محدودیت ها پایبند بود.

وی اضافه نمود: این رفتار آمریکا؛ یعنی علت [کاهش تعهدات برجامی] تغییر ننموده است.

محمد جواد ظریف در ادامه توئیت خود نوشت: تروئیکای اروپا هم مقصر است که به مدت سه سال هیچ تجارتی را با ایران انجام نداد.

وزیر امور خارجه ایران در انتها نوشت: آمریکا و تروئیکای اروپا باید این علت را برطرف نمایند، نه اینکه از ایران بخواهند اقدامات جبرانی مبتنی بر بند 36 برجام را متوقف کند.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی رغم مخالفت های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی عملی کشورهای اروپایی در 5 گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران روز پنجم اسفندماه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام ملزم می نماید.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته ای را نقض نموده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می گوید بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض نموده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا اجرا شده هر گامی از سوی تهران بعد از برطرف تحریم ها صورت خواهد گرفت.

در توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم تصریح شده چنانچه تحریم ها تا سه ماه دیگر لغو نشوند همه تصاویر ضبط شده از فعالیت های هسته ای ایران برای همواره پاک خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1013

به "ظریف: تروئیکای اروپا هم مقصر است که 3 سال تجارت با ایران را قطع کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: تروئیکای اروپا هم مقصر است که 3 سال تجارت با ایران را قطع کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید