جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است

به گزارش تور فرانسه، جرج آر. آر. مارتین، نویسنده سری رمان های ترانه یخ و آتش در گفت وگوی جدیدش اعلام نموده از نحوه مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است.

جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است

یکی از موضوعاتی که باعث شد سریال بازی تاج و تخت محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، قرابت های آن با بعضی وقایع مهم تاریخی در قرون وسطی و پس از آن بود. جرج آر. آر. مارتین در رمان های خود سعی نموده است توجه زیادی به جزئیات مراسم ها و رخدادهای داستان داشته باشد تا آن ها را به وقایع واقعی نزدیک کند؛ به همین خاطر در مجموعه بازی تاج و تخت هم شاهد صحنه هایی هستیم که مشابهت های بسیاری با نمونه های واقعی دارند. در میان این سکانس های جالب و خوش ساخت، اما جرج آر. آر. مارتین از صحنه شکار کردن شاه رابرت براتیون که منجر به زخمی شدن و مرگ او می گردد متنفر است؛ زیرا سبک اجرایی این سکانس را ضعیف می داند.

مارتین درباره متنفر خود از نحوه زخمی شدن آخرین پادشاه سلسله براتیون این چنین گفته است: در کتاب ها رابرت به سراغ شکار یک گراز وحشی می رود و می فهمیم او با یک گراز درگیر شده و آسیب دیده است. سربازانش رابرت را بازمی گردانند و در ادامه او می میرد. من هیچ گاه یک صحنه شکار را به ترسیم نکردم، اما خوب می دانم یک میهمانی شکار سلطنتی به چه صورت است. صدها نفر ملازم و همراه وجود داشته است، خیمه هایی برپا می کردند و سگ ها و شکارچیانی با شخص شاه همراه می شدند، اما در سریال رابرت و سه همراه را می بینیم که نیزه به دست، به دیدار گراز وحشی می فرایند! در زمان فیلم برداری آن سکانس متأسفانه ما توان خرید اسب و سگ یا برپایی خیمه را نداشتیم.

  • پیش درآمد بازی تاج و تخت سال 2022 پخش خواهد شد

انتخاب این سکانس توسط مارتین به عنوان بدترین و منفورترین بخش سریال بازی تاج و تخت کمی عجیب است؛ زیرا سازندگان این مجموعه تلویزیونی شخصیت ها و اتفاقات احساسی مهمی همچون لیدی استون هارت را در قیاس با کتاب ها از سریال حذف نموده اند. البته مارتین پیش از این هم اعلام نموده بود از محدودیت های تلویزیون در تصویرگری وقایع در قیاس با ادبیات متنفر است و به همین خاطر نوشتن را برگزیده است. او مدیوم ادبیات را برای تطبیق بهتر اتفاقات با یکدیگر و صحبت دقیق تر از جزئیات مناسب تر می داند. به عنوان مثال صحنه عروسی خونین را بر اساس واقعه تاریخی شام سیاه روایت نموده یا جنگ پنج پادشاهی را بر اساس ماجرای واقعی جنگ رزها پیش برده است.

تا به امروز پنج کتاب از سری کتاب های ترانه یخ و آتش منتشر شده است و مارتین با انتشار پستی در وب سایت شخصی خود بیان نموده است که شرایط زندگی مدتی او را از نوشتن دور نموده بود، اما هم اکنون فرصت کافی برای بازگشت به دنیای وستروس را در اختیار دارد و امیدوار است تا پیش از سال 2021 کتاب بادهای زمستان به عنوان ششمین کتاب از این مجموعه را به خاتمه برساند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 744

به "جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرج آر. آر. مارتین از مرگ شاه رابرت در سریال بازی تاج و تخت متنفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید