خبرنگاران شروع واکسیناسیون رایگان دام در آستارا

به گزارش تور فرانسه، آستارا - خبرنگاران - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: واکسیناسیون رایگان پنج هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی شروع شده است و دامداران با ماموران و مجریان این طرح همکاری نمایند.

خبرنگاران شروع واکسیناسیون رایگان دام در آستارا

حبیب بنی رستم روز چهارشنبه اظهار کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون دام های سبک، پنج مامور دامپزشکی به مدت 2 ماه گوسفندها و بزها را در 50 روستا واکسینه خواهند کرد.

وی اضافه نمود: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم به وسیله تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوساله است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا بیان نمود: دامداران برای جلوگیری از شیوع تب برفکی، با مجوز سازمان دامپزشکی به خرید و فروش دام اقدام و علائم بیماری دام را به شبکه دامپزشکی آستارا گزارش نمایند.

بنی رستم از شهروندان خواست به تاریخ فراوری و انقضاء کالاها و مهر سلامت دامپزشکی در هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ دقت نمایند.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و دامداران آن از 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز نگهداری می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 315

به "خبرنگاران شروع واکسیناسیون رایگان دام در آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع واکسیناسیون رایگان دام در آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید