خبرنگاران تندیس پایه گذار سنگ نوردی نوین در خراسان و ایران رونمایی شد

به گزارش تور فرانسه، مشهد- خبرنگاران- تندیس و یادمان کوهنورد، ایران شناس، نویسنده و عکاس فقید مشهدی زنده یاد عباس جعفری روز یکشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض مشهد رونمایی شد.

خبرنگاران تندیس پایه گذار سنگ نوردی نوین در خراسان و ایران رونمایی شد

در این مراسم که در حاشیه مجمع سالانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی برگزار گردید مدیر عامل شرکت توسعه و عمران گردشگری هفت حوض به خبرنگار خبرنگاران گفت: عباس جعفری یکی از پایه گذاران سنگنوردی نوین در خراسان و ایران است.

مهدی زارعی اضافه نمود: کوشش های وی در این راه با نگارش نشریه تخصصی کوهنوردی آزاد کوه و پذیرفتن مسوولیت در فدراسیون کوهنوردی کشور ادامه یافت.

وی ادامه داد: عباس جعفری شیوه های جدید و آموزش سنگنوردی، غارنوردی، یخنوردی، اسکی و صعودهای بلند را تجربه کرد و در المپیک زمستانی 2006 تورین به عنوان مشعل دار حضور داشت.

مدیر عامل شرکت توسعه و عمران گردشگری هفت حوض گفت: عشق به طبیعت و خاک ایران در نقاشی ها، عکس ها و نوشته های این طبیعت گرد منعکس شده است و کوششی که در شناساندن فرهنگ غنی اقوام داشت در مطالب بسیاری که برای نشریات داخلی و خارجی می نوشت به چشم می آید.

زارعی اضافه نمود: عباس جعفری عاشق طبیعت بود و خاتمه در شانزدهم شهریور 1388 بر اثر حادثه واژگون شدن قایقش در رودخانه بزرگ تریشولی کشور نپال برای همواره به طبیعت پیوست و تا به امروز اثر و اطلاعی از او نیست و پیکرش هنوز پیدا نشده است.

وی ادامه داد: یادمان این کوهنورد به همت شهرداری مشهد، توسط هنرمند مجسمه ساز عطا صحرایی ساخته و نصب شد.

او با اهدا یادبود به مادر عباس جعفری و عطا صحرایی به پاس ساخت این تندیس گفت: عباس، زاده مشهد و زادگاهش در خلج در نزدیکی محلی است که تندیسش نصب شد و قرار است اینجا آرامگاه و قرارگاهی برای کوهنوردان و کسانی باشد که به عشق و یاد عباس این مجلس را برپا و این گردهمایی را برگزار کردند.

در سرانجام این مراسم نمایشگاه آثار عکاسی زنده یاد عباس جعفری افتتاح شد و میهمانان از آثار وی دیدن کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 974

به "خبرنگاران تندیس پایه گذار سنگ نوردی نوین در خراسان و ایران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تندیس پایه گذار سنگ نوردی نوین در خراسان و ایران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید