خبرنگاران سبزوار بیشترین میزان بستری کرونا در خراسان رضوی را دارد

به گزارش تور فرانسه، سبزوار- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این شهرستان با 22 درصد بستری شدگان خراسان رضوی، بیشترین شمار مبتلایان کرونای استان در روزهای اخیر را داشته است.

خبرنگاران سبزوار بیشترین میزان بستری کرونا در خراسان رضوی را دارد

دکتر علیرضا مسلم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: شهرستان های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی با وجود اینکه هشت درصد جمعیت خراسان رضوی را دارند، اما آمار بیماران کرونایی آن به تناسب جمعیت سه برابر بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته 52 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند که این تعداد بیشترین آمار بیماران بستری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سبزوار بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شرایط کرونا در این شهرستان طبق آخرین به روزرسانی وزارت بهداشت در شرایط قرمز تیره است.

وی اضافه کرد: شمار بیماران کرونایی بستری سبزوار در دوره اوجگیری موج سوم آن در آبانماه پارسال حدود 240 بیمار بود در حالی که در 11 روز گذشته تعداد بیماران بستری و مبتلا در مرحله درمان سرپایی این شهرستان افزون بر 300 نفر بوده است.

دکتر مسلم ادامه داد: همچنین تعداد بیماران ویزیت شده روزانه در مراکز 16 ساعته حوزه زیر پوشش این دانشگاه 750 مورد بوده که از 350 نفر از این مراجعان تست گرفته شده و 170 مورد مثبت بوده اند.

وی گفت: عادی انگاری و عدم توجه به هشدارها در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی این شهرستان را در شرایط قرمز تیره کرونایی قرار داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: نوع جهش یافته ویروس کرونا شدت و سرعت سرایت بیشتری دارد.

دکتر مسلم گفت: در شرایطی که تعداد بیماران کرونایی بستری شده و مرگ و میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت دقیق محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می نمایند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

فرایند ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی همچنان رو به افزایش است به گونه ای که روزانه به طور متوسط 353 نفر در بیمارستان های این استان بستری می شوند.

همچنین روزانه افزون بر 20 نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی فوت می نمایند.

هم اینک هزار و 445 بیمار کووید 19 در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند. این آمار بعضی روزها از مرز هزار و 500 نفر نیز فراتر می رود زیرا شمار بستری روزانه و کل بستری شدگان ثابت نیست و در روزهای مختلف نوسان دارد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون 198 شهر کشور در شرایط قرمز، 157 شهر در شرایط نارنجی، 74 شهر در شرایط زرد و 9 شهر در شرایط آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.

این وزارتخانه گفت: با فوت 434 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-19 در شبانه روز گذشته تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به 70 هزار و 966 نفر رسید. پنج هزار و 338 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (8 اردیبهشت 1400) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 21 هزار و 713 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که سه هزار و 467 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 459 هزار و 906 نفر رسید.

بنا به گفته وزارت بهداشت تا به امروز یک میلیون و 923 هزار و 81 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و 338نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و 15 میلیون و 562 هزار و 560 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1133

به "خبرنگاران سبزوار بیشترین میزان بستری کرونا در خراسان رضوی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سبزوار بیشترین میزان بستری کرونا در خراسان رضوی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید