کرونا در قوچان همچنان جولان می دهد

به گزارش تور فرانسه، خبرنگاران/خراسان رضوی بر مبنای جدیدترین گزارش نرم افزار ماسک، شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان قوچان از قرمز به شرایط قرمز تیره درآمده است که این به معنی بروز شرایط فوق العاده حاد کرونایی در این شهرستان است.

کرونا در قوچان همچنان جولان می دهد

هم زمان با بیشتر نقاط کشور و پس از انتها یافتن تعطیلات نوروز موج چهارم کرونا به شهرستان قوچان هم رسید و از 16 فروردین ماه شرایط کرونایی این شهرستان به صورت رسمی قرمز شد.

اما سفرهای نوروزی و کمتر شدن محدودیت ها، جدی نگرفتن دستورات بهداشتی و مدیریت نادرست مسئولان همه و همه دست به دست هم داد و اوضاع کرونا هر روز بد و بدتر شد؛ این در حالی است که پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروز شرایط کرونا در شهرستان قوچان ثابت شده بود و طی هفته های متوالی هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 گزارش نشده بود.

با گشتی در سطح شهر شاهد این هستیم که بسیاری از مغازه ها محدودیت های ستاد کرونا را جدی گرفته اند اما هنوز هستند محدود مغازه هایی که کرکره واحد تجاری را نیمه باز گذاشته و به پذیرش مشتری می پردازند و بر همین اساس در روزهای اخیر یک سالن ورزشی به دلیل اقدام به ارائه خدمات در محل واحد صنفی و یک صندلی سوخت به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده اند.

قوچان در شرایط قرمز تیره

علی رغم توصیه اکید پزشکان و اعلام پیغام های بهداشتی در سطح شهر همچنان تعداد زیادی از مردم بدون استفاده از ماسک در سطح شهر در حال تردد هستند و وجود صف های نان با جمعیت بسیار زیاد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به نگرانی ها دامن می زند و این گونه است که کرونا همچنان در قوچان جولان می دهد.

مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام نموده است که هم اکنون شرایط کرونایی در 18 شهرستان خراسان رضوی قرمز است که از این تعداد 3 شهرستان قوچان، سبزوار و گناباد در شرایط قرمز تیره قرار دارند و با اوج گیری تعداد بستری شدگان کرونا روبه رو هستند.

از سویی روابط عمومی شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان نیز اعلام نموده بود در هفته گذشته بیش از 800 نفر و در روز گذشته بیش از 150 نفر از شهفرایندان قوچانی با علائم مشکوک به کرونا به مرکز 16 ساعته کرونا مراجعه نموده اند که نکته قابل تأمل، فرایند صعودی تعداد نمونه های مثبت است.

تکمیل ظرفیت تمام بخش های بیمارستان موسی بن جعفر قوچان

این در حالی است که پیش از این فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان از تکمیل ظرفیت تمام بخش های بیمارستان موسی بن جعفر قوچان به دنبال افزایش سه برابری تعداد مبتلایان و تجهیز سالن اجتماعات این بیمارستان برای بستری بیماران مبتلا کرونا خبر داده بود.

همچنین امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان قوچان نیز اعلام نموده است که سالن ورزشی معلم در شهر قوچان به عنوان نقاهتگاه و درمانگاه بیمارستان ارتش نیز به عنوان جایگزین بعدی برای بیماران میتلا به کرونا در نظر گرفته شده و آمادگی پذیرش 100 بیمار را دارد.

فراخوان عمومی جمعیت هلال احمر قوچان درباره احتیاج فوری به نیروی داوطلب در بیمارستان قوچان

اما آنچه این شرایط را گویا تر می نماید این است که با بحرانی شدن شرایط کرونا در شهرستان قوچان جمعیت هلال احمر این شهرستان طی دو فراخوان عمومی با اعلام احتیاج فوری به نیروی داوطلب پرستار، یاری پرستار و نیروی خدماتی در بیمارستان قوچان از همه افراد با توانایی های مختلف برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت به همکاری نموده است، همچنین از شهفرایندان درخواست شده است با توجه به احتیاج بیماران به کپسول اکسیژن در خرید دستگاه و وقف آن به بیماران شرکت نمایند.

در روزهایی که احتیاج به واکسن بیشتر احساس می گردد فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان از واکسیناسیون 639 نفر از شهفرایندان قوچانی به واکسن کرونا خبر داده است و اعلام نموده است که این واکسیناسیون طبق دستورالعمل جهت کادر بهداشت و درمان، بیماران سرطانی، بیماران دیالیزی و جانبازان بالای 70 درصد انجام شده است.

بر طبق اعلام شبکه بهداشت قوچان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا 26 فروردین ماه چهار هزار و 904 نفر در این شهرستان به این ویروس مبتلا شده اند که سه هزار و 816 نفر بهبودیافته و 246 نفر فوت نموده اند.

این در حالی است که ظرف یک هفته 615 بیمار جدید شناسایی شده و 10 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1168

به "کرونا در قوچان همچنان جولان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در قوچان همچنان جولان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید