خبر مهم در اردوی سرخ ها؛ پرسپولیس به جام باشگاه های دنیا می رود؟!

به گزارش تور فرانسه، آکلندسیتی نیوزیلند بدلیل محدودیت های کرونایی از جام جهانی باشگاه ها انصراف داده و حالا اگر اسپانسر مسابقات کاهش یک مسابقه را قبول نکند.

خبر مهم در اردوی سرخ ها؛ پرسپولیس به جام باشگاه های دنیا می رود؟!

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشحو، تیم آکلندسیتی نیوزیلند قهرمان اقیانوسیه به دلیل محدودیت های کرونایی از حضور در جام جهانی باشگاه ها انصراف داد و به این ترتیب اگر بنا بر جایگزینی یک تیم دیگر باشد، پرسپولیس یکی از گزینه های محتمل و دم دست میزبان و کمیته برگزاری رقابت ها خواهد بود. ماه آینده رقابت های جام جهانی باشگاه ها در قطر برگزار می گردد تا قهرمان این دوره از رقابت ها معین گردد. بایرن مونیخ هم با تمامی نفرات در این جام شرکت خواهد نمود تا یک جام معتبر دیگر با فلیک فتح کند. اما در آستانه برگزاری این مسابقات و به همین دلیل تیم آکلندسیتی قهرمان قاره اقیانوسیه اعلام نمود به دلیل محدودیت های کرونایی نمی تواند در این دوره از رقابت ها شرکت کند.

به این ترتیب بعید است تیمی دیگر از این قاره بتواند خود را آماده شرکت در این تورنمنت بکند. تیم های دیگر کشور نیوزیلند نیز به دلیل همین موانع کرونایی، امکان حضور در قطر را ندارند. با توجه به نزدیک بودن جغرافیایی ایران به دوحه و لزوم برگزاری تعداد معینی مسابقه در این تورنمنت، دعوت مجدد پرسپولیس برای حضور در این مسابقات دور از انتظار نیست. میزبانی قاره آسیا در این دوره از مسابقات هم می تواند بهانه ای برای تصمیم خرسند کننده به سود شاگردان گل محمدی باشد.

جایگزینی تیم ها در یک تورنمنت به دلیل انصراف شرکت کنندگان امری طبیعی است و باید دید مقامات فیفا در این خصوص چه نظری دارند، چون جام جهانی باشگاه ها زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می گردد و در صورت کاهش رقم پرداختی اسپانسر به فیفا بدلیل کاهش یک مسابقه از رقابت ها، بعید نیست که فدراسیون جهانی از قاره میزبان تیمی که بیشترین شایستگی را به وسیله مسابقات کسب نموده، به رقابت ها اضافه گردد.

قرار بود در اولین ملاقات این دوره از بازی ها، الدحیل قطر نماینده کشور میزبان به ملاقات آکلندسیتی برود که به این ترتیب این ملاقات برگزار نمی گردد و الدحیل که علی کریمی بازیکن ایرانی را در اختیار دارد، راهی دور بعدی رقابت ها خواهد شد. مگر اینکه اسپانسر این رقابت ها کاهش یا مسابقه را برنتابد و مدیران ای اف سی و فیفا برای اضافه کردن یک تیم به مسابقات به توافق برسند.

در چنین رویداد هایی حامی اقتصادی مسابقات با تعداد معینی از مسابقات، پای به رویداد می گذارد و عجیب نیست اگر پرسپولیس برای سومین بار در چندماه اخیر به دوحه فراخوانده گردد. قرمز ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا مغلوب هیوندایی کره جنوبی شد و شانس رویارویی با قدرت های فوتبال جهان را از دست داد؛ هر تیم شرکت کننده در این مسابقات، پاداش و درآمد میلیون دلاری خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 942

به "خبر مهم در اردوی سرخ ها؛ پرسپولیس به جام باشگاه های دنیا می رود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم در اردوی سرخ ها؛ پرسپولیس به جام باشگاه های دنیا می رود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید