در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

به گزارش تور فرانسه، اگر تصمیم گرفته باشید تا تعطیلات خود را در کنار سواحل فیروزه ای بر روی شن های نرم و سپید بگذرانید، حتما نام مالدیو را شنیده و دست کم یک بار ایده سفر به این مجمع الجزایر بهشتی در خط استوا را آنالیز نموده اید. برای کسب اطلاعات در این مورد، پیشنهاد می کنیم مقاله ی راهنمای سفر به مالدیو را مطالعه کنید. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که باید در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟ و باید چه واحدهای پولی را به همراه داشته باشیم؟ مجله خبرنگاران در ادامه به این سوال پاسخ داده است. پس با ما همراه باشید.

در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

کوچکترین کشور در قاره آسیا که با مجمع الجزایر بسیار زیبای خود از سال ها پیش، گردشگران را به سوی خود می کشد. این جزایر که از اقامتگاه های گران قیمت تا سکونتگاه هایی با قیمت مناسب در آن پیدا می گردد، به بهشت روی زمین معروف است؛ اما شما با کدام واحدهای پولی می توانید در این تکه از بهشت، پرداخت انجام دهید، هزینه هتل را بدهید یا ساده تر، فقط خرید کنید؟!

واحد پول مالدیو چیست؟

در صورتی که قصد سفر به مالدیو را دارید، آگاهی از ارز این کشور یک ضروری است. واحد پول مالدیو، روفیه است و اگر فکر می کنید که به روپیه شبیه است، درست فکر می کنید. این کلمه از همان کلمه سانسکریت روپیه که واحد پول هند است گرفته شده. شاید سوال بعدی شما این باشد که:

در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

نکته مهم این است که دانستن واحد پول مالدیو در سفر به این کشور برای شما کافی نیست؛ چراکه به دلیل رایج نبودن ارز این کشور در کشورمان ، نمی توانید روفیه را از صرافی های ایران تهیه کنید و ریال هم در مالدیو به کارتان نخواهد آمد. در نتیجه، این سوال مهم مطرح می گردد که: در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

کدام واحدهای پولی را لازم دارید؟

پیشنهاد می گردد که از حمل ریال به این کشور خودداری کنید؛ چراکه کاربرد چندانی برایتان نخواهد داشت. در نتیجه، بهتر است در سفر به مالدیو با خود دلار به همراه داشته باشید و این ارز را با روفیه مبادله کنید. هرچند که در بسیاری از موارد اصلا احتیاجی به استفاده از روفیه نخواهید داشت، چون طبق قوانین مالدیو در هتل های بزرگ و مناطق معتبر هزینه ها به دلار نیز قابل پرداخت است.

اما اگر در کنار این سوال که: در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار، فکر می کنید خوب است تا همراهتان واحد پول این کشور را هم داشته باشید، در طبقه دوم فرودگاه ماله می توانید پول خود را به واحد پول مالدیو تبدیل کنید. سپس با خیال راحت سفرتان را ادامه بدهید. در این قسمت هم باجه ی بانک ملی مالدیو وجود دارد و هم عابربانکی که می توانید از آن بهره ببرید.

روفیه، یک ارز غیر قابل تبدیل!

مورد مهمی که حتما باید به آن توجه کنید، این است که واحد پول مالدیو یک ارز غیر قابل تبدیل است. به این معنا که نه تنها نمی توانید آن را در خارج از این کشور تهیه کنید، بلکه ضروری است هر میزان از این ارز را در مالدیو تهیه نموده اید، در این کشور خرج کنید! در غیر این صورت، نمی توانید در خارج از این مجمع الجزایر آن را تبدیل یا خرج کنید.

هر روفیه، به 100 واحد کوچکتر به نام لاری تبدیل می گردد و اسکناس های 10، 20، 50، 100 و 500 لاری در بازار مالدیو وجود دارد که البته 100 و 500 لاری کمتر رایج هستند.

نکاتی درباره انعام در مالدیو

  • به طور کلی، دادن انعام در مالدیو رایج است و تقریبا بر همه کالاها و خدمات بین 10 تا 12.5 درصد مالیات اعمال می گردد.
  • خوب است که در هنگام ترک هتل، در اتاق انعامی باقی بگذارید.
  • در رستوران های محلی و کوچک دادن انعام رایج نیست.

در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

احتمالا اکنون با خود فکر می کنید که با وجود آنچه ذکر کردیم، اصلا خرید روفیه ضرورتی دارد؟ یا در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟ پاسخ ما این است که اگر قصد دارید در سفر به مالدیو در هتل های بزرگ اقامت کنید و خریدی از محلی ها نداشته باشید، احتیاجی به واحد پول مالدیو ندارید و داشتن دلار برای شما کافی است.

خدمات محبوبی مانند غواصی هم در اقامتگاه ها و به وسیله دلار قابل پرداخت است. اما اگر قصد دارید تا به شهرهای کوچکتر سفر کنید یا به بازارهای محلی سر بزنید، ضروری است حتما روفیه به همراه داشته باشید. ضمناً، برای خرید سوغات یا غذا احتیاج به روفیه خواهید داشت.

بهتر است تخمین بزنید که دقیقا چه مقدار روفیه لازم دارید، چرا که بانک از شما برای تبدیل دلار به روفیه از شما هزینه دریافت می نماید. مگر این که بخواهید کمی از اسکناس ها را به عنوان یادگاری نگه دارید.

کارت اعتباری در مالدیو، کاربردی یا بی استفاده؟

همراه داشتن کارت اعتباری در سفر به مجمع الجزایر مالدیو مفید است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کارت های اعتباری تنها در مراکز خرید و هتل های بزرگ قابل استفاده است. و پاسخ این سوال شما که: در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟

درمورد خرید از مراکز خرید بزرگ یا رزرو هتل های معتبر این است که: هرچند هر دوی این ارزها معتبر و قابل استفاده هستند اما دلار در مالدیو کاربرد بیشتری دارد.

علاوه بر این، اگر در اقامتگاه های محلی ساکن می شوید این موضوع را در نظر داشته باشید که به واحد پول مالدیو یعنی روفیه نقد احتیاج خواهید داشت.

در هر رفت و آمد، ضروری است هزینه تقریبا زیادی از کارت اعتباری خود برداشت کنید. یک هفته اقامت و موج سواری در ماله می تواند نزدیک به 2 هزار دلار هزینه داشته باشد؛ درنتیجه بهتر است پیش از سفر، مطمئن شوید که در کارت اعتباری تان چنین مبلغی را داشته باشید.

در این مقاله، شما را با واحد پول مالدیو آشنا کردیم و از هزینه های کلی در این مجمع الجزایر گفتیم. به سوال مهم شما نیز که: در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟ پاسخ دادیم و برای آگاهی از بهترین زمان سفر به مالدیو، پیشنهاد می کنیم مقاله خبرنگاران را در این زمینه مطالعه کنید. آیا در سفر به مالدیو با مسئله ای در ارتباط با واحدهای پولی برخورد نموده اید؟ نظرتان را درباره این مقاله با ما درمیان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: tour-france.ir شناسه مطلب: 1222

به "در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به مالدیو یورو ببریم یا دلار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید